«آموزش و پرورش با معلم معنا پیدا می‌کند»

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محی‌الدین بهرام محمدیان ضمن گرامیداشت هفته معلم و با اشاره به سخن پیامبر اعظم صلوات الله و سلامه علیه مبنی بر «انما بعثت معلما» نقش معلم را در جهان بی بدیل قلمداد کرد و اضافه نمود: در میان مؤلفه‌های تعلیم و تربیت دو زیر نظام برنامه درسی و نظام معلمی از اهمیت بالایی برخوردارند اما در این بین جایگاه معلم والاتر است و آموزش و پرورش با معلم معنا پیدا می‌کند.

معلم کتاب ناطق و الگوی عینی و عملی برای تربیت نسل آینده است. معلم صالح، انسان های شایسته تربیت می‌کند و شوق یادگیری را در دانش‌آموز شعله‌ ور می‌سازد.

مدرسه بدون معلم چهاردیواری بیش نیست و کتاب درسی بدون معلم هیچ تفاوتی با سایر مواد خواندنی نخواهد داشت. معلم می‌تواند کتاب ناتمام را تکمیل و گویا کند و از کلمه کلمه آن درس چگونه زیستن را بیاموزد. اگر معلم با علاقه و رغبت و با شوق و عشق در کار معلمی نباشد در سرمایه‌های مادی و معنوی به ویژه سرمایه انسانی و بی‌بدیل نسل نو ارزش افزوده ایجاد نمی‌ کند.

وی افزود: باید معلمان را قدر دانست و آنان را صدر نشاند و به تربیت حرفه‌ای و مهارتی آنان همت گماشت و صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و شخصیتی را در سپردن این مسئولیت در آنان احراز نمود.

اقدام دانشگاه فرهنگیان برای صدور گواهی صلاحیت حرفه‌ای می‌تواند آغازی برای توانمندسازی و احراز توانایی‌ها و جبران کاستی‌ها در شاغلین این شغل و مسئولیت باشد.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 15 ارديبهشت, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.