باید منزلت اجتماعی معلم را پاس داشت، معلم را بازداشت نمی کنند!

رییس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت ضمن گرامیداشت روز معلم اظهار کرد: این روز معلم برای این است که ما شاگردها ارادتمندی، تواضع و تشکر خود را به حضور معلمان خود تقدیم کنیم. معلم شمع روشنایی بخش در زوایای تاریک فکر و ذهن و دل ماست. با روشنای علم و دانش و تربیت معلم راه خود را می یابیم و معلمان حق حیات بر جوانع انسانی دارند.
استاد محمدیان تأکید کرد اگر در پی طرح اندازی و پی ریزی مدنیتی جدید مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی هستیم لاجرم باید برای اعتلاء آموزش و پرورش تلاش کنیم. در میان همه ی عناصر و مؤلفه های تعلیم و تربیت معلم جایگاه بی بدیل دارد. برنامه ی درسی، فضا و تجهیزات، قوانین و مقررات، منابع مالی و مادی همه با بودن معلم معنا پیدا می کند، معلمانی که در جذب و گزینش و تربیت و نگهداشت آنان ملاک و معیارهای حرفه ای رعایت شده باشد.
محمدیان خطاب به معلمان شرکت کننده در مراسم اظهار کرد: مدت ها قبل هشدار داده بودیم که برخی در صدد ایجاد اختلال در روابط معلمان با نظام سیاسی کشور هستند و به بهانه های مختلف دنبال عصبانی کردن آنان هستند، امروز در برخی از مناسبت ها این نگرانی خود را نشان می دهد.
رییس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت اظهار کرد بنده با سابقه بیش از سه دهه حضور در آموزش و پرورش می دانم که برخورد امنیتی با بدنه ی معلم خطای فاحش و نابخشودنی است. معلمان و البته عموم مردم امروز گرفتار مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند ولی در هیچکدام از دستگاه های دولتی انباشت مطالبات کارکنان به اندازه آموزش و پرورش نیست.
مسؤولان چرا به جای اقدام به رفع مشکلات و پرداخت معوقات وحفظ منزلت معلمان و شنیدن صدای آنها به دستگیری معلم معترض می پردازند! هر ایرادی هم در این تجمعات باشد به وعده دهندگان بی اعتبار و بد قول بر می گردد، آقایان اعم از دولت و مجلس به وعده های خود عمل کنند تا بهانه به دست فرصت طلبان نیافتد. یک سویه حرف زدن و به خود آفرین گفتن و گفتار درمانی شایسته ی مردم ما و معلمان ما نیست.
استاد محمدیان کم توجهی به مشکلات معلمان و جابجایی خواسته ها را ایجاد هزینه برای آموزش و پرورش و نظام دانست که امروز تنها با نجابت معلمان و دلداری های رهبری جبران می شود.

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 16 ارديبهشت, 1398

نظرات

این هارو برای مخالفت با دولت می گویید!

آن را که عیان است / چه حاجت به بیان است
برخی از اجزاء دولت محترم در پی ناراضی تراشی بر علیه نظام است ،واقعا تردید دارید؟!!!!!

نتیجه ی توجه سیاسی به آموزش و پرورش ،قربانی شدن تربیت و از دست رفتن نسل آینده است. چرا مسؤولان آموزش و پرورش مسؤولیت خدایی خود را فدای اغراض دنیایی این و آن می کنند.؟!!

Pages

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.