معلم هسته مرکزی تعلیم و تربیت است، نمی توان نقش معلم را برجسته ندید و یا برای آن بدیل تراشید

محمدیان ضمن تأیید بهره مندی از فناوری های نوین آموزشی، تآکید کرد با فناوری نباید از معلم احساس بی نیازی کرد و گمان برد که با آموزشهای الکترونیکی می توان تربیت و حس عاطفی معلم و دانش آموز را صیانت کرد. معلم هسته مرکزی تعلیم و تربیت است، نمی توان نقش معلم را برجسته ندید و یا برای آن بدیل تراشید.
استاد محمدیان گفت: مدیران ارشد اگر تفکر و برنامه ی راهبردی نداشته باشند بر اثر فشارهای محیطی اقتضائی عمل می کنند. تصمیمات و اقدامات اقتضایی ایجاد تناقض می کند. وی تأکید کرد: در نظام تعلیم و تربیت برخی در شرایطی صحبت از تربیت و حضور معلم و مشاوره و راهنمایی حضوری و ارتباط عاطفی با دانش آموزان و نوجوانان و جوانان می کنند، همین آدم ها در یکروز دیگر از هوشمندسازی فرایندهای یاددهی و یادگیری و کاهش تعداد معلم و حتی ساعتهای آموزشی می کنند و البته برای هر ادعایی هم نادیده و ناخوانده از نظام های آموزشی خارجی شاهد مثال می آورند و متأسفانه کسی هم نیست که در محک پژوهش دقیق این کژتابی ها و کژ فهمی ها را آشکار کند.
محمدیان در پاسخ یکی از معلمان حاضر، درباره ی رضایتمندی شغلی معلمان گفت: حقاً عمده ی معلمان تعصب حرفه ای دارند و دلسوز دانش آموزان هستند و مشکلات معیشتی و رفاهی را در انجام وظیفه خیلی دخالت نمی دهند اما نمی توان از این واقعیت چشم پوشید که نه تنها حداقل ها باید برای معلمان پیش بینی و تأمین شود لازم است با تربیت و ارزشیابی صلاحیت های حرفه ای انگیزه معلمان را در ارتقاء سطح کیفیت و احساس آرامش و اعتماد به نفس بالا برد.
وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد تا مسؤولان آموزش و پرورش به جای تکرار وعده پیگیر جدی حقوق فرهنگیان از طریق دولت و مجلس باشند و حداقل تا هفته ی معلم فرهنگیان بتوانند مطالبات خود را دریافت نمایند.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 21 فروردين, 1397

نظرات

با پوزش از چنابعالی وقتی از معلم صحبت می کنند همه خوب حرف می زنند ولی در پای عمل جز وعده خبری نیست.

الحمدلله سند تحول وجود دارد.نگرانی ندارد هرکس میخواهد هر حرفی بزند.

فکر می کنم بجای تعارف و تمجید تو خالی باید به فکر شأن معلم بود و به زندگی معلمان توجه کرد و بهترین ضرب المثل این است که تعارف کم کن و بر مبلغ افزای

پول و بودجه دست دولت محترم است.دیگران چه کاره بیدن؟!!!!!!

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.