حذف معلم از چرخه آموزش جایز نیست

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در ششمین نشست معاونین پژوهش،‌ برنامه‌ریزی و نیروی انسانی و رؤسای گروه‌های تحلیل محتوا و تحقیق و پژوهش ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور که در تنکابن در حال برگزاری است، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش، ساماندهی نیروهای انسانی است؛ در حال حاضر بین 60 تا 70 درصد پرسنل آموزش و پرورش به امر تدریس مشغول بوده و حدود 30 تا 40 درصد نیروها نیز در خدمت پشتیبانی هستند.

وی به تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای اشاره کرد و گفت: میزان تحصیل دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی رشته‌‌های فنی و حرفه‌ای باید متناسب با بازار کار محل سکونت و تحصیل دانش‌آموزان هر منطقه باشد.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش افزود: در آینده نه چندان دور همه معلمان باید سطح علمی خود را افزایش دهند و دست کم مدرک تحصیلی معلمان کارشناسی باشد.

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته سطح سواد معلمان بهتر از سوابق تجربی آنهاست و فراغت از تحصیل برای معلمان معنایی ندارد اما بعضی از معلمان،‌ معلمی را به جای مبصری اشتباه می‌گیرند و باید آموزش‌های ضمن خدمت را برای معلمان جدی گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان بیان داشت:‌ مخالف فناوری نوین نیستیم ولی حذف معلم از چرخه آموزش جایز نیست چرا که لازمه پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان، معلم است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره و یادآوری از خصایل انسانی «سلمان هراتی» شاعر مشهور و معاصر تنکابنی گفت: سلمان انسانی ساده بود و روان حرف می‌زد او هم اهل ولایت بود و هم ولایت‌مدار و یادآور زنگ حساب و حسابرسی بود.

وی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت: اساساً سند تحول آموزش و پرورش به دنبال برون سپاری کارها و کاهش تمرکز است و ما تلاش می‌کنیم کارها را به استان‌ها واگذار کنیم.

وی ادامه داد: ارائه آمار نادرست در استان‌ها باعث مشکلات در توزیع کتب درسی می‌شود و ارزیابی و شیوه‌های ورود و استقرار دانش‌آموزان در پایه‌های مختلف به وسیله همکاران فرهنگی لازم و ضروری است.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 30 مهر, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.