حذف معلم از چرخه آموزش جایز نیست
وی به تحصیل دانشآموزان در رشتههای فنیوحرفهای اشاره کرد و گفت: میزان تحصیل دانشآموزان مقاطع تحصیلی رشتههای فنی و حرفهای باید متناسب با بازار کار محل سکونت و تحصیل دانشآموزان هر منطقه باشد.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش افزود: در آینده نه چندان دور همه معلمان باید سطح علمی خود را افزایش دهند و دست کم مدرک تحصیلی معلمان کارشناسی باشد.
وی ادامه داد: بر اساس ارزیابیهای صورت گرفته سطح سواد معلمان بهتر از سوابق تجربی آنهاست و فراغت از تحصیل برای معلمان معنایی ندارد اما بعضی از معلمان، معلمی را به جای مبصری اشتباه میگیرند و باید آموزشهای ضمن خدمت را برای معلمان جدی گرفت.
حجتالاسلام والمسلمین محمدیان بیان داشت: مخالف فناوری نوین نیستیم ولی حذف معلم از چرخه آموزش جایز نیست چرا که لازمه پیشرفت تحصیلی دانشآموزان، معلم است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با اشاره و یادآوری از خصایل انسانی «سلمان هراتی» شاعر مشهور و معاصر تنکابنی گفت: سلمان انسانی ساده بود و روان حرف میزد او هم اهل ولایت بود و هم ولایتمدار و یادآور زنگ حساب و حسابرسی بود.
وی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و بیان داشت: اساساً سند تحول آموزش و پرورش به دنبال برون سپاری کارها و کاهش تمرکز است و ما تلاش میکنیم کارها را به استانها واگذار کنیم.
وی ادامه داد: ارائه آمار نادرست در استانها باعث مشکلات در توزیع کتب درسی میشود و ارزیابی و شیوههای ورود و استقرار دانشآموزان در پایههای مختلف به وسیله همکاران فرهنگی لازم و ضروری است.
منبع خبر:
- 1969 مرتبه بازدید
نظر دهید