باید احترام به معلم را به فرزندانمان بیاموزیم

استاد محمدیان ضمن اظهار تأسف از مضروب و مصدوم شدن معلم خوزستانی شاغل به تدریس در مدرسه ی روستایی شهرستان حمیدیه اعلام کرد رعایت احترام و تکریم معلمان نشان از بلوغ فرهنگی جامعه دارد و باید احترام به معلم را به فرزندانمان بیاموزیم.

وی تأکید کرد: رابطه ی بحران مدار و اقتصاد مدار بین خانه و مدرسه سازنده و اثربخش نیست. محمدبان گفت: حادثه ای مانند حادثه ی زشت مضروب شدن معلمی در سر کلاس و در حین تدریس توسط دانش آموز و یا ولیِّ او نتیجه ی عدم ارتباط تربیتی خانه و مدرسه است.
رییس اسبق سازمان مرکزی انجمن اولیا و مربیان اظهار کرد: در دوره های آموزش خانواده باید به خانواده ها یاد آوری کرد که تکریم معلمان و احترام به آنها را سرلوحه ی ارتباط خود با مدرسه ی فرزندانشان قرار بدهند. آموزه های دینی از معلم به عنوان پدر تربیتی دانش آموز یاد می کنند و بوسیدن دست معلم شعار دانش آموختگان حوزه ی تربیتی اسلامی است. امیر المؤمنین علی علیه السلام فرمودند: «من علمنی حرفاً قد صیرنی عبداً». این نگاه اسلامی به معلم است، تکریمی که امام حسین علیه السلام از معلم فرزند خود به عمل آوردند باید الگوی ما در برخورد با معلمانمان باشند.

وی ادامه داد: نگاه کارمندی به معلم رابطه ی عاطفی و معنوی را از بین می برد و گمان ها را به این سمت و سو سوق می دهد که معلم مزد بگیر بیشی نیست و می توان به او امر و نهی کرد و بهای خدمت او را پرداخت و در صورت تعارض با درگیر شد.
او همچنان اظهار کرد نگرانی ما درباره ی مقام معلمان همین است که منزلت اجتماعی و مرجعیت علمی و تربیتی او مخدوش شود و هر کسی به خود اجازه دهد که حریم معلم و مدرسه را بشکند به ویژه کسانی که با اتکا به موقعیت اداری و اقتصادی خود را فراتر از معلم بدانند.
محمدیان به عنوان صاحب نظر تربیتی اعلام کرد باید رابطه ی خانه و مدرسه تربیت مدار باشد و جایگاه معلم و اهمیت تربیت و قداست مدرسه با آموزش و تبلیغ در افکار عمومی و سطح نخبگان و عامه ارتقاء یابد.

تاریخ خبر: 
شنبه, 8 ارديبهشت, 1397

نظرات

احترام به معلم را آموزش و پرورش از خودش شروع کند!
حرمت امام زاده به متولی آن بستگی دارد!

برخورد این پدر با معلم فرزندش خیلی بد و تاسف بار بود. والدین باید احترام به معلم را به فرزندانشان بیاموزند

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.