مطالعه و تحقیق از ضروریات شغلی معلمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان ظهر امروز در مراسم سپاس معلم در کانون امام علی(ع) اراک گفت: در شرایطی که تربیت نسل جدید به دلیل ابزارهای نوین ارتباط جمعی از حد خانواده و مدرسه فراتر رفته معلمان باید بکوشند با مطالعه و تحقیق، علم و آگاهی خود را به روز کرده تا بتوانند به نیازهای جوانان و نوجوانان پاسخ دهند.

وی تصریح کرد: امروز مهم‌ترین رسالت معلمان تربیت نسل کارآمد است، نسلی که بتواند تمام پاسخ‌ها و نیازهای فردای جامعه را به درستی پاسخ داده و از نیروهای تاثیرگذار در پیشرفت و عمران کشور باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش لازمه پرورش فکری و علمی دانش‌آموزان را مجهز بودن معلمان به دانش روز دانست و ادامه داد: معلمی که از مطالعه و تحقیق به دور باشد هیچ‌گاه نخواهد توانست انسان‌های پرسشگر و ژرف اندیش تربیت کند.

محمدیان با بیان اینکه دانش‌آموزان از سرمایه‌های ارزشمند کشور هستند، گفت: تربیت انسان‌های پرسشگر نیازمند عشق است، عشق به آموختن و یاد دادن و معلمان باید همواره این عشق را در وجود خود نگاه داشته و آن را شعله‌ور کنند.

وی تاکید کرد: معلمان باید بدانند رسالت امروز آنان ساختن دانش‌آموزانی برای فردای کشور است چرا که این دانش‌آموزان فردا سکان هدایت جامعه را در دست خواهند گرفت.

معاون وزیر آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی با تکیه بر اخلاقیات و روحیه پرسشگری و مشارکت جویی را از مهم‌ترین اولویت‌های دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش عنوان کرد و خاطرنشان کرد: برای پرورش فکری و علمی دانش‌آموزان نیاز است که معلم‌ها دانش خود را افزایش دهند.

در این مراسم از حسن شاه‌قلی به عنوان معلم نمونه کشوری، استاد محمد اورنگ به عنوان معلم پیشکسوت، خانواده معلم شهید محمدرضا سبحانی و 11 معلم نمونه استانی قدردانی شد.

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 14 ارديبهشت, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.