تسلیت به مناسبت جان باختن دانش آموزان و ابراز نگرانی از بی احترامی نسبت به معلمان

استاد محی الدین محمدیان رییس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت با صدور اطلاعیه ای ضمن ابراز تأسف از حوادث و سوانح اخیر در مناطق آموزشی کشور واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان اردویی که منجر به جان باختن و مجروح شدن تعدادی از آنان شد، تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: متأسفانه شیرینی مهر ماه خیلی زود با حوادث جان گدازی به کام معلمان، دانش آموزان و خانواده ها تلخ شد. زیر آوار ماندن دانش آموز کلاس اولی روستای گرماش سنندج «دنیا ویسی»، مضروب شدن دو نفر از همکاران معلم در روستای بهار شیراز و آسیب دیدن مدیر مدرسه‌ای در خراسان رضوی توسط یکی از اولیاء و خون گیری مشکوک از دانش آموزان یک کلاس در تاکستان و تصادف و واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان در نزدیکی تبریز به شدت موجب تأسف و تأثر گردید.
امیدواریم مسؤولان دستگاه بزرگ آموزش و پرورش با حساسیت بیشتر نسبت به ایمن سازی مدارس و تحقق شعار "مدرسه ی امن" اهتمام ورزند.
مدرسه ی امن نه تنها باید امنیت و بهداشت جسمی و روانی دانش آموز و معلم را تأمین و تضمین نماید بلکه تأمین کننده ی آرامش روانی، عاطفی، فکری، شغلی و امنیت اجتماعی معلمان و دانش آموزان و تنظیم کننده ی توأم با احترام رابطه ی خانه و مدرسه باید باشد.
امروز نگرانی ما به مراتب بیشتر شده است و متأسفانه آستانه ی تحمل آحاد مردم کمتر و متأثر از فرهنگ زرسالاری واقتصاد مداری رابطه ی تربیتی اولیاء و مربیان مخدوش شده است.
اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت دانش آموزان و فرزندان عزیز ملت در کردستان و آذربایجان، برای والدین و همکلاسی ها و معلمان این عزیزان، صبر و شکیبایی و اجر جزیل از درگاه خداوندی مسألت می دارم.
انتظار می رود مسؤولان ذیربط ضمن بررسی علل این حوادث نسبت به جلوگیری از تکرار این قبیل اتفاق ها اقدام نمایند و برای تسلای خاطر و التیام و کاهش اندوه مصیبت دیدگان در کنار آنها باشند.

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 19 مهر, 1397

نظرات

حرمت امام زاده را باید متولی نگهدارد! وقتی وزارت آموزش و پرورش حقوق معلم خود را تأدیه نمی کند از دیگران چه انتظار که حق و احترام معلم را حفظ کنند؟!

با توجه به اعام مسؤولین که بیش از ۴۰/ مدارس تخریبی و غیر مقاوم هستند از خیرین مدرسه ساز درخواست می شود مقاوم سازی مدارس فرسوده را در اولویت قرار دهند تا چنین حوادث دلخراشی بوجود نیاید که فرصت طعنه زنی و فتنه انگیزی برای برخی افراد عقده ای فراهم شود مخصوصا در مناطق محروم مانند خراسان جنوبی ، سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، کردستان و ایلام

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.