مصاحبه ها

عملیات روانی بازارهای مالی کلاس کنکور با تاکتیک تخریب مدرسه

رئیس مرکز مطالعات فقهی تعلیم و تربیت گفت: کاهش ساعات پایه دوازدهم موجب ایجاد شکاف آموزشی می‌شود و در عین حال فرصت‌دادن به تاجران آموزشی است که سفره کلاس‌کنکورشان را پهن‌تر کنند و دانش آموزانی که به این کلاس‌ها دسترسی ندارند در بازی دوپینگ کنکور به حاشیه رانده می‌شوند.

تدوین درس‌هایی برای آشنایی دانش آموزان با شهدا/ «دفاع مقدس» هویت‌ساز است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی یکی از موثرترین مراکز کشور است که می‌تواند در آینده نظام جمهوری اسلامی ایران نقش مهم و اثرگذاری داشته باشد؛ از آن جهت که این سازمان به تالیف کتب درسی می‌‌پردازد و محتوای دروس تحصیلی دانش آموزان امروز و آینده‌سازان جامعه را فراهم می‌آورد. با توجه به اهمیت این سازمان و نقشی که می‌تواند در تاریخ کشورمان داشته باشد، به گفت‌وگو با حجت الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رییس این سازمان پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:


دفاع مقدس بر زندگی مردم ایران تاثیر گذاشته است

ماموریت ویژه به آموزش و پرورشی‌ها برای بررسی انتقادات رییس‌جمهور به کتب درسی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی با اشاره به اینکه در صورتی که ارزشیابی‌های ما نشان دهد که نیازمند اصلاح و تجدیدنظر در کتب درسی هستیم، حتماً این کار را خواهیم کرد، گفت: گروهی را در سازمان پژوهش مامور کرده‌ایم که منویات آقای رییس جمهور را بررسی کنند تا اگر در کوتاه مدت بتوان کاری صورت داد، حتما انجام دهیم.

کنکور دندان فاسدی است که باید از ریشه کنده شود

معاون وزیر ورئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفتگو با خبرنگار ماهنامه رشد معلم، کنکورزَدگی را آسیبی جدی برای نظام آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: کنکور دندان فاسدی است که درمان پذیر نیست و باید از ریشه کنده شود.

لازمه آینده‌نگری در تربیت دانش‌آموز؛ ایفای نقش همه اجزا/ کتب درسی کفایت نمی‌کند

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان باید برای فردای کشور و آینده تربیت شوند و این مطالبه به حق است، تصریح کرد: لازمه این امر ایفای نقش همه اجزا است در غیر این صورت یک نهاد بدون دسترسی به پیش نیازها به تنهایی نمی‌تواند راه را بپیماید.

کالای آموزشی فاخر دینی و قرآنی نداریم/ ضرورت رصد انطباق تغییرات کتب درسی با سند تحول

گروه جامعه: رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بر ضرورت رصد برآیند تغییرات کتب درسی و میزان انطباق آن با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید و تصریح کرد: کالای آموزشی فاخر دینی و قرآنی تولید نشده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت‌وگویی صمیمی پاسخگوی سوالات ایکنا شد و به ارائه گزارشی از عملکرد اقدامات خود طی چهار سال گذشته پرداخت.

جوهره حجاب، صیانت از گوهر پاکدامنی مرد و زن و حفاظت از ارزش‌های والای انسانی است

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محی‌الدین محمدیان در گفتگو با واحد فرهنگی نور خبر به سئوالات آنان پاسخ گفت. مشروح این گفتگو به نقل از پایگاه فرهنگی نور خبر به قرار ذیل است:

* تعریف شما از حجاب و عفاف چیست؟

حجاب و عفاف یکی از سنگرهای اخلاقی و ارزشی امّت اسلامی است که بازتاب آن در عرصه سیاسی و اجتماعی به عنوان نماد یکپارچگی، پایبندی به باورهای دینی و سنّت‌های ملّی و بومی تفسیر می‌شود.

برخی می خواهند آموزش و پرورش رسمی کشور را از چشم بیندازند

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تأکید بر اینکه تعلیم و تربیت، دستگاه سیاسی و حزبی نیست و نباید با آمد و رفت دولت‌ها، سیاست‌ها عوض شود، گفت: تراز ما در تدوین محتوای آموزشی، سیاست‌های رهبری، سند تحول و برنامه درسی است.

بازتاب تاریخ و ادبیات در کتاب‌های درسی در گفت‌وگو با رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی: گزینش در کتاب‌های درسی حق حاکمیت است

زهرا چوپانکاره: بابا، نان، آن مرد، دارا و سارا همه بهانه بودند تا دسته دسته هفت‌ساله‌هایی که پا به مدرسه می‌گذاشتند، بیاموزند که الف و دال و نون را چگونه بنویسند و بخوانند و کلاس اول را وصل کنند به همه پایه‌های درسی دیگری که در پی آن می‌آمد. هرچه بچه‌های نسل‌های مختلف قد کشیدند شخصیت‌های کتاب‌های فارسی عوض شدند، درس‌ها رنگ و روی دیگری به خود گرفتند و سرفصل‌های تازه‌ای جای خود را در مقاطع مختلف تحصیلی باز کردند. در پس کتاب‌های درسی مولفانی نشسته‌اند که همراه با تغییر زمانه و تغییر اولویت‌های آموزشی دست به تدوین و تالیف و تغییر کتاب‌های درسی می‌زنند.

مقابله؛ «خیر» تعامل؛ «آری»

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدیان در آستانه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی گفتگوی مبسوطی با خبرنگار نشریه «نگاه» داشته است که در دو شماره پی در پی منتشر گردید.
آنچه هم اکنون پیش روی شماست بخش دوم این گفتگو دربارۀ تحلیل آسیب‌های فضای مجازی و نقش آموزش و پرورش می باشد.

9- امسال چند عنوان کتب درسی برای دوره متوسطه دوم در نظر گرفته شده است؟

Pages