مفاهیم اقتصاد مقاومتی در کتب درسی تبیین می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در آیین سپاس معلم که در کانون امام علی(ع) اراک برگزار شد اظهار کرد: آموزش و پرورش به خودی خود یک ملت است،‌ همه کسانی که به سرنوشت کشور و جامعه خود تعلق خاطر دارند، در قبال آموزش و پرورش مسئولیت دارند.

وی افزود: معتقدیم در جمهوری اسلامی،‌ فرهنگ امر مهمی است و چیزی است که همه در قبال آن مسئول هستند و مطابق قانون اساسی دولت و همه نهادها موظف هستند در حوزه فرهنگی دخالت به مفهوم مثبت داشته باشند و این عنصر جامعه‌پذیری به طور اعم، آن محور عمده‌اش آموزش و پرورش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تأکید ویژه‌ مقام معظم رهبری به مسائل اقتصادی در سال‌های گذشته تصریح کرد: در راستای تبیین اقتصاد مقاومتی، 600 مفهوم در کتاب‌های درسی دوره ابتدایی، به‌منظور توسعه و شکوفایی اقتصادی، حمایت از تولید داخلی، اصلاح الگوی مصرف، تغییر داده شده است.

حجت الاسلام محمدیان افزود: همزمان با تولید کتاب‌های درسی جدیدالتألیف پایه‌‌های پنجم و نهم، برنامه‌ راهنمای حوزه‌ها، عناوین دروس، اهداف دوره‌ها تکمیل و ارائه می‌شود.

وی با اشاره توسعه شخصیت انسان‌ها به عنوان یکی از وظایف آموزش و پرورش گفت: تربیت است که می‌تواند آدمی را از حالت غریزی به حالت فطری او برساند و معلمان باید در این راه نه‌ تنها ارائه طریق، بلکه همچون پیامبران همراه با دانش‌آموز شده و دست در دست او را به سر منزل مقصود برساند.

حجت الاسلام محمدیان به ارائه گزارش عملکرد این سازمان در سال 92 و تبیین و تشریح فعالیت‌های سال 93 پرداخت و افزود: فرهنگیان در سال اقتصاد و فرهنگ نقشی مهم و تاثیرگذار دارند و باید معلمان نقش محوری و موثر در تبیین فرهنگ و اقتصاد داشته باشند.

وی تصریح کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید در حوزه آموزش و تربیت نیروی انسانی تکیه بر اخلاقیات، روحیه پرسشگری و مشارکت جویی است و باید با برنامه های کاربردی تحقق این اهداف بلند، بسترسازی شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به محتواهای کتاب گفت: ضرورت دارد فرهنگ ایثار، شهادت، کار، مقاومت و اقتصاد با محتوا و تصویرگری‌های مناسب، همراه با جلوه‌ها و نمادهای انقلابی دفاع مقدس، ولایت و رهبری، در کتاب‌های درسی ارائه شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبرمعظم انقلاب افزود: از پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش درخواست داریم برنامه‌ای مدون جهت تجلی و بروز مباحث اقتصاد مقاومتی در برنامه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش، ارائه کند.

حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: در جامعه معلمی آموزش و پرورش باید انقلاب و جهشی ایجاد کنیم که این مهم تنها با مشارکت معلمان عمل می‌شود که این موضوع یکی از سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش است در این راستا دستگاه تعلیم و تربیت باید بستری مناسب برای این همکاری فراهم کند.

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 14 ارديبهشت, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.