پیام تسلیت به مناسبت درگذشت حضرت آیةالله مهدوی کنی رئیس محترم مجلس خبرگان

بنا به گزارش واحد فرهنگی مسجد نور از سوی آیةالله محمدیان امام مسجد نور به مناسبت درگذشت مرحوم حضرت آیةالله حاج شیخ محمد رضا مهدوی کنی رییس محترم مجلس خبرگان رهبری پیام تسلیتی صادر شد، متن این پیام به قرار ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
یا ایّتها النّفس المطمئنّة ارجعی الی ربّک راضیة مرضیة فادخلی فی عبادی وادخلی جنّتی

بالاخره اشتیاق عرشیان بر دعای فرشیان فائق آمد و آیة الله مهدوی کنی رحمةالله تعالی علیه به ندای «ارجعی الی ربک» لبیک گفت. امید آنکه با رضایت حق به فرمان «ادخلی فی عبادی و ادخلی جنّتی» از شراب طهور سیراب گردد.
رحلت ملکوتی آیة الله حاج شیخ محمد رضا مهدوی کنی اعلی الله مقامه، جامعه ی روحانیت، حوزه های علمیه، تشکلهای دینی و سیاسی و قاطبه ی مؤمنین را در حزن و اندوه فرو برد. تأثر ناشی از فقدان این روحانی عالی مقدار که عمری را در جهاد و مبارزه و همراهی نهضت امام خمینی بزرگ رضوان الله علیه گذرانده بود و در عرصه های مختلف سیاست و فرهنگ و تعلیم و تربیت در زمره ی پیشتازان روحانیت و پیروان نستوه و پایدار امام راحل بودند و در سنگر روشنگری و بصیرت بخشی عمار انقلاب اسلامی بشمار می آمدند، جبران پذیر نیست ، مگر به لطف حق تعالی که آیتی نمی گیرد مگر آنکه مانند آن و بهتر از آنی را به بندگانش تفضل نماید.
اینجانب مصیبت وارده رابه ساحت قدسی امام عصر ارواحنافداه ، حوزه های علمیه ، مراجع عظام تقلید به ویژه مقام معظم رهبری مدظله العالی تسلیت و تعزیت عرض می نمایم. از درگاه خداوند متعال برای آن عالم ربانی و فقیه مجاهد و متعهد و روحانی خویشتن بان و اخلاقی علو درجه و مرتبت و همجواری با شهیدان و امام شهیدان و اولیاء الهی را مسألت می نمایم و همچنین برای شاگردان و علاقمندان و بیت شریف آن فقید سعید صبر و اجر جزیل درخواست دارم. انه مجیب الدعاء
١٣٩٣/٧/٢٩ محی الدین محمدیان
تاریخ خبر: 
سه شنبه, 29 مهر, 1393

نظرات

واقعا ناراحت شدم. خدا رحمت کند ایشان را، روحشان شاد

خداوند متعال ایشان را رحمت کند ،علمای ربانی مخصوصا مقام معظم رهبری را در کنف حمایت محفوظ بدارد.

خدایا رهبری را نگهدار و مرحوم آیةالله مهدوی را غریق رحمت خود بگرداند

با عرض تسلیت درگذشت آیةالله مهدوی کنی و آرزوی علو درجه ایشان نزد خداوند متعال ،در این سالهایی که ما ایشان را شناختیم مرد تقوی و مقاومت بودند ،در قضاوت درباره دیگران تقوای الهی را در نظر داشتند و در برابر فشارها ی دیکران و زیاده خواهی آنان مقاوم بودند . خدمات ایشان در کمیته ها ، وزارت کشور ،نخست وزیری ،شورای انقلاب ، مجلس خبرگان ، جامعه روحانیت و تأسیس دانشگاه امام صادق علیه السلام همه از روح بزرگ و صفای باطن ایشان حکایت دارد.خداوند ایشان را رحمت کند.

یاد دعای کمیل و مراسم احیاهای با سوز و اخلاص ایشان بخیر ، وقتی در زمین دانشگاه امام صادق نبش خیان طالقانی و ولیعصر (عج) مراسم برگزار می شد دل پر می کشید برای دعای سوزناک ایشان، مراسم هایی که هم سوز و گداز داشت و هم معارف و سیاست و روشنگری.

علماء امت پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله ورثة الأنبیاء و أمناء الرسل هستند و مرحوم آیةالله مهدوی مصداق این روایات بود.

عالمان دینی سنگربانان برج و باروی اعتقادات و باورهای مردمند و حریم اسلام و قران و مسلمانان را پایداری می کنند . آیةالله مهدوی پیر مبارز و عالم مجاهدی بود که هرگز از خدمت به دین و کشور کوتاهی نکرد.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.