معرفی بسته‌های آموزشی در کتب درسی دانش‌آموزان از سال آینده

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش، در نشست هم‌اندیشی ناشران آموزشی سراسر کشور که صبح امروز در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، تأکید کرد: ناشرینی که در مسیر اهداف آموزش و پرورش قدم برمی‌دارند، شایستۀ تقدیر و احترام هستند ، آنها با وجود امکان انتخاب‌های پر سود دیگر، برای موفقیت دانش‌آموزان این سرزمین، سرمایه‌ها و توانمندی‌های خود را به‌کار گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های آموزشی با روح و جان و سلامت آیندۀ فرزندان این مرز و بوم، سرکار دارند و حساسیت و اهمیت آن اگر بیشتر از موضوعات جسمانی نباشد، کمتر نیست، تأکید کرد: با راه‌اندازی "پخش مدرسه" و مشارکت نمایندگان آن در استان‌ها و شهرستان‌ها، توزیع مناسب منابع آموزشی و تربیتی استاندارد به‌ سهولت انجام خواهد شد.

حجت الاسلام محمدیان با تأکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران ـ جزء معدود کشورهای منطقه است که ـ دارای سند تعلیم و تربیت است، خاطرنشان کرد: در سند برنامه درسی ملی پنج عنصر تعقل، ایمان، علم، عمل و اخلاق در چهار عرصۀ ارتباط با خود، ارتباط با خدا، ارتباط با خلق و خلقت، در 11 حوزه یادگیری به‌صورت به‌هم پیوسته و با محوریت ارتباط با خدا تبیین و تدوین شده است.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش هدف دستگاه تعلیم و تربیت را شکوفایی فطرت و دستیابی به مراحلی از حیات طیبه دانست و افزود: وظیفه آموزش و پرورش در این مسیر مداخله برای تسریع، تعمیق، تسهیل و دقت در شکوفایی استعدادهای درونی است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، از آشفتگی بازار نشر آموزشی و ایجاد اختلال در امر آموزش شکایت کرد و گفت: در پایان کتاب‌های درسی جدیدالتألیف، 4 صفحه به معرفی کتاب‌های برگزیدۀ آموزشی و کمک آموزشی، جهت استفاده دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها تخصیص یافته است.

محمدیان در خاتمه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش را باید به جای یک نهاد آموزشی صرف به مثابه نهاد فرهنگی، تربیتی و آموزشی دانست، گفت: بسته‌های آموزشی باید منجر به رشد معنوی، ذهنی و خلاقیت و مهارت دانش‌آموزان ‌شود و آموزش تربیت مآل تحقق پذیرد.

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 20 فروردين, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.