ورود 2 کتاب جدید الولاده به چرخه نظام آموزشی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدیان در گفتگو با خبرنگار فارس با اشاره به تولید بیش از 200 عنوان کتاب درسی جدیدالتالیف در دوره متوسطه نظری و فنی-حرفه ای و کاردانش، اضافه کرد: در این بین 2 کتاب جدیدالولاده انسان و محیط زیست و مدیریت فرهنگی (تحلیل رویکرد فرهنگی) نیز وجود دارد که برای اولین بار به چرخه نظام آموزشی کشور وارد می شود و تا کنون سابقه ای نداشته است.

وی افزود: بحمدالله با تلاش همکاران کلیه کتابهای دوره ابتدایی و متوسطه اول چاپ شده و مابقی نیز تا دهه سوم شهریور ماه چاپ و توزیع خواهد شد. سپس همکاران ما در گروه های تالیف، تدوین محتوای کتب درسی پایه دوازدهم را آغاز خواهند کرد تا با تغییرات آن در راستای سند تحول بنیادین، مجموعه کتب درسی نظام جدید آموزشی کامل شود.

دکتر محمدیان تصریح کرد: شعار ما و همکارانمان در تدوین محتوای آموزشی این بوده است که: «داده های آموزشی مبتنی بر پژوهش در بستر فرهنگی باید به نتیجه ای تربیتی تبدیل شود». در واقع محصول نهایی آن فردی رشد یافته و تربیت شده در چهارچوب اهداف سند تحول باشد، البته تحقق این شعار استلزامات و ملزومات خاص خود را می طلبد از جمله برنامه درسی، معلم، شیوه تدریس، فضا و تجهیزات، روابط خانه و مدرسه و ... نیز باید در راستای این هدف و متناسب با آن تغییر یابد که متاسفانه تا کنون سازمان پژوهش در این وادی غریب و تنها بوده است.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 20 تير, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.