آماده‌سازی و چاپ ۱۴۰ میلیون جلد کتاب برای سال تحصیلی ۹۴ ــ ۹۳

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ حجت الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان در اولین جلسه هیئت امنای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در سال جاری که با حضور دکتر علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، با اشاره به بودجه ریزی بر اساس عملکرد اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش معاونت توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی موفق به دریافت جایزه تندیس نقره ششمین کنفرانس بین المللی بودجه ریزی بر مبنای عملکرد شد.

وی با اشاره به فرایند الحاق پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود:‌ این اقدام به‌منظور جلوگیری از انحلال آن صورت گرفته است.

حجت الاسلام محمدیان‌، با اشاره به جدید التألیف بودن کتب درسی پایه‌های چهارم و هشتم اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی گروه تألیف، کتاب‌های این دو پایه از جمله «هدیه‌های آسمان» نیز مراحل تدوین، اعتبار بخشی و اصلاح را پشت سر گذاشته و آماده چاپ‌سپاری شده است و ان‌شاءالله مطابق برنامه تنظیم شده توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت چاپ قریب 140 میلیون جلد کتاب و توزیع آن در آستانه هر سال تحصیلی، آن را کاری سنگین، دشوار و حساس قلمداد کرد که با هماهنگی و انسجام خوب علمی و تجربی دفاتر تألیف و نشر کتب درسی، برابر برنامه تنظیمی پیش می‌رود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در ادامه تصریح کرد: در سایر کتاب‌ها نیز در صورت لزوم متناظر با رویکردهای سند تحول و برنامه درسی ملی که از اسناد بالادستی هستند اصلاحاتی صورت گرفته است.

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اقدامات انجام گرفته در جهت احیای دارالفنون این میراث ارزشمند امیر کبیر افزود: برنامه‌های خوبی برای احیای این مجموعه فرهنگی ــ علمی طراحی شده است که نیازمند اعتبار می‌باشد که در صورت تخصیص، اجرای آن تسریع خواهد شد.

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 29 خرداد, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.