دستورالعمل‌ ارزیابی کتاب‌های درسی جدیدالتألیف طراحی می‌شود

دکتر محمدیان در مراسم اختتامیه پنجمین گردهمایی معاونین پژوهش برنامه‌ریزی و نیروی انسانی، رؤسای گروه بررسی محتوای آموزشی و پرورشی و گروه تحقیق و پژوهش استان‌ها، فعالیت‌های آتی دبیرخانه شورای هماهنگی امور استان‌ها را تبیین و تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی دکتر محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان، در این گردهمایی دو روزه گفت: پیشنهادات و مطالبات نمایندگان استان‌ها در سیاست‌های سال 1393 سازمان پژوهش اعمال می‌شود.

دکتر محمدیان با اشاره به علم اقتصاد که منابع محدود را برای نیازهای نامحدود اولویت‌بندی می‌کند، خاطرنشان کرد: انسان خلاق در فقدان امکانات، خلق امکانات می‌نماید و براساس اولویت‌‌ها، برنامه‌ریزی می‌کند.

وی اصلاح آئین‌نامه تحقیقات و پژوهش، بازنگری در شیوه‌نامه شورای پژوهش و دستورالعمل حمایت از مؤلفان و پژوهشگران را از مسئولیت‌های آتی دبیرخانه شورای هماهنگی امور استان‌ها برشمرد و افزود: دستورالعمل‌های ارسالی به استان‌ها پس از کار کارشناسی و جمع‌بندی نهایی در دبیرخانه به‌ تصویب مراجع ذی‌صلاح خواهد رسید.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با ابراز امیدواری نسبت به پرداخت معوقات سال 91 و 92 استان‌ها در حوزه ارزیابی کتاب‌های درسی جدیدالتألیف و تحلیل محتوا تقویت نیروی انسانی علمی و کارآمد در دستور کار استان‌ها را خواستار شدند

وی با اشاره به اینکه سرگروه‌های آموزشی معدل علمی و تجربی معلمان هر منطقه می‌باشند و عهده‌دار تحلیل محتوا می‌باشند، افزود: با کمک معاونت‌های پژوهشی، دستورالعمل ارزیابی کتاب‌های درسی طراحی گردد.

محمدیان معلم‌های چند مهارتی را نیاز وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: در 3 سال اخیر کتاب‌های جدیدالتألیف، قبل از توزیع به‌صورت رایگان در اختیار معلمان قرار گرفته است. امید است مردادماه سال کتاب‌های جدیدالتألیف پایه چهارم و هشتم نیز به هنگام در اختیار ایشان قرار گیرد.

وی زمان برگزاری دوره‌های بازآموزی مدرسان پایه‌های چهارم و هشتم را بعد از ماه مبارک رمضان اعلام کرد و تأکید کرد: بسته‌های آموزشی، راهنمای معلم و نرم‌افزارهای پشتیبان معلم و کلاس درس به‌موقع در اختیار معلمان قرار گیرد.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش از طراحی زیرمجموعه‌های استانی در شبکه ملی مدارس ایران رشد، در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: با این قابلیت، استان‌ها محتوای الکترونیکی تولید خواهند کرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به فقدان ادبیات ویژه دختران درکشور اظهار داشت: در جهت تولید متون داستانی، خواندنی و اجتماعی که هویت و رضایت دختران را از خود تقویت کند، برنامه‌ریزی و تدابیری اندیشیده شود.

دکتر محمدیان در خاتمه اظهار کرد: تولید بسته آموزشی و کتاب‌های خواندنی در حوزه مهارت زندگی، تفکر و پژوهش، قانون، حقوق مدنی و شهروندی از نیازهای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است.

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 30 بهمن, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.