شرط ارتقای کیفیت آموزشی افزایش مهارتهای حرفه ای معلمان است

محی الدین بهرام محمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کلیدواژه های جدیدی که در نظام ارزشیابی در سند تحول به کار رفته است مانند ارزشیابی نتیجه محور منطبق بر استاندارد ملی و ارزشیابی فرآیندی در ارتقاء پایه های تحصیلی با مراجعه به اسناد پشتیبان و مذاکرات سند، تعریف عملیاتی شد تا مجریان در سال تحصیلی 93-94 با اطمینان وظایف خود را پیگیری کنند.

وی افزود: ارزشیابی بخشی از فرآیند یاددهی و یادگیری است و این حلقه نباید از برنامه درسی جدا تلقی شود و ارتقاء کیفیت آموزشی همراه با برنامه درسی منوط به ارتقاء مهارتهای حرفه ای معلمان اصلاح قوانین و مقررات آموزشی و بهبود روش هاست.

محمدیان همچنین با اشاره به اینکه سرگروههای آموزشی معدل علمی و تجربی معلمان هر منطقه بوده که عهده‌دار تحلیل محتوا هستند، افزود: با کمک معاونت‌های پژوهشی، دستورالعمل ارزیابی کتابهای درسی طراحی شود.

وی معلمان چند مهارتی را نیاز وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: در 3 سال اخیر کتابهای جدیدالتالیف، قبل از توزیع به‌ صورت رایگان در اختیار معلمان قرار گرفته است. امید است مرداد ماه سال آینده کتابهای جدیدالتألیف پایه چهارم و هشتم نیز به هنگام در اختیار ایشان قرار گیرد.

منبع خبر:

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 6 اسفند, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.