شرط ارتقای کیفیت آموزشی افزایش مهارتهای حرفه ای معلمان است
محی الدین بهرام محمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کلیدواژه های جدیدی که در نظام ارزشیابی در سند تحول به کار رفته است مانند ارزشیابی نتیجه محور منطبق بر استاندارد ملی و ارزشیابی فرآیندی در ارتقاء پایه های تحصیلی با مراجعه به اسناد پشتیبان و مذاکرات سند، تعریف عملیاتی شد تا مجریان در سال تحصیلی 93-94 با اطمینان وظایف خود را پیگیری کنند.
وی افزود: ارزشیابی بخشی از فرآیند یاددهی و یادگیری است و این حلقه نباید از برنامه درسی جدا تلقی شود و ارتقاء کیفیت آموزشی همراه با برنامه درسی منوط به ارتقاء مهارتهای حرفه ای معلمان اصلاح قوانین و مقررات آموزشی و بهبود روش هاست.
محمدیان همچنین با اشاره به اینکه سرگروههای آموزشی معدل علمی و تجربی معلمان هر منطقه بوده که عهدهدار تحلیل محتوا هستند، افزود: با کمک معاونتهای پژوهشی، دستورالعمل ارزیابی کتابهای درسی طراحی شود.
وی معلمان چند مهارتی را نیاز وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: در 3 سال اخیر کتابهای جدیدالتالیف، قبل از توزیع به صورت رایگان در اختیار معلمان قرار گرفته است. امید است مرداد ماه سال آینده کتابهای جدیدالتألیف پایه چهارم و هشتم نیز به هنگام در اختیار ایشان قرار گیرد.
منبع خبر:
تاریخ خبر:
سه شنبه, 6 اسفند, 1392
- 2067 مرتبه بازدید
نظر دهید