درهای باز مدارس بر روی کتب آموزشی استاندارد و حمایت از ناشران

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با تاکید بر این نکته که درب مدارس به روی کتاب‌های استاندارد، مفید و متناسب سن دانش آموزان باز است، اظهار داشت: نباید کسی توقع داشته باشد اجازه دهیم هرکتابی وارد مدرسه شود درعین حال از کتاب‌های استاندارد و مفید برای دانش آموزان استقبال می‌کنیم.
وی اضافه کرد: کلاس و مدرسه پر مخاطب ترین بخش جامعه است که بیش از 12 میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم را در خود جای داده و کمترین زاویه در آن می‌تواند به انحرافی بزرگ تبدیل شود. به همین دلیل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برای استفاده بهینه از آثار مکتوب مولفین، جشنواره سامان بخشی کتاب‌های درسی و کمک آموزشی را طراحی و به اجرا گذاشته است که 10 دوره آن با موفقیت سپری شده و یازدهمین دوره نیز در پائیز برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: پس از فراخوان، آثار رسیده توسط کارشناسان و داوران جشنواره که از متخصصان و صاحب نظران هستند مورد ارزیابی قرار گرفته و آثار برگزیده نه تنها مورد تقدیر قرار می‌گیرند بلکه با درج مشخصات آنها روی جلد کتاب‌های درسی به دانش آموزان و معلمان نیز معرفی می‌شوند که نوعی تبلیغ برای آثار آنها محسوب می شود.

تاریخ خبر: 
شنبه, 18 مرداد, 1393

نظرات

به نظر من کتاب درسی از هر کتابی دارای اهمیت بیشتری است و نباید نگارش کتاب درسی را به هرکسی سپرد ،همچنین نباید اجازه داد هر موضوع مطلبی وارد کتابهای درسی شود . من از استاد گرانقدر جناب دکتر محمدیان درخواست می کنم اجازه ندهند اشخاص دارای سطح علمی و تجربی متوسط وارد این عرصه شوند و یا اینکه حسب سلیقه یا فشار دستگاه های اجرایی مطالب ژورنالیستی در کتاب درسی وارد شود . با تشکر جوادیان

با سلام و احترام،،لطفا توضیح بدهید چگونه سازمانی که باید متکئ بر پژوهش برنامه ریزی درسی کند ،از داشتن پژوهشگاه خلع ید می شود ا؟محل تعجب است مدعیان تخصص و تجربه در آموزش و پرورش تبار و طایفه سالاری می کنند؟

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.