از انتشار کتاب های کمک آموزشی استاندارد، استقبال می کنیم

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین دکترمحمدیان عصر روز سه شنبه 26 مردادماه 95 در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این مطلب که کتاب های درسی نیمه دوم شهریور می شود، افزود: در کنار کتاب های درسی CD های آموزشی مکمل آموزش نیز در برخی پایه ها عرضه می شود.

وی با اشاره به چاپ برخی کتاب های کمک آموزشی غیر استاندارد که به حل المسائل معروف است، اضافه کرد: اینگونه کتاب ها به دلیل ارائه پاسخ های آماده و کلیشه ای و حفظ طوطیوار آن توسط دانش آموزان، نه تنها کمکی به فرایند یاددهی - یادگیری نمی کنند، بلکه به آن آسیب می زنند.

دکتر محمدیان ضمن انتقاد از رسانه ملی به دلیل تبلیغ کتاب های غیر استاندارد، افزود: صدور مجوز چاپ کتاب با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. اما اگر کتاب بخواهد وارد مدرسه شود، باید از سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مجوز بگیرد.

وی تصریح کرد: ما نه تنها از تولید کتاب های کمک آموزشی استاندارد استقبال، که حمایت و تبلیغ نیز می کنیم. کتاب هایی که بر اساس شاخص های تعریف شده نصاب امتیاز را کسب کرده باشند، علاوه بر معرفی در سایت دفتر انتشارات و تکنولوژی آموزشی و کتابنامه رشد، به تناسب پایه تحصیلی پشت جلد کتاب دانش آموز نیز به عنوان کتاب مناسب برای مطالعه معرفی می شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در پاسخ به این سئوال خبر نگار که پرسیده بود"آیا خرید کتاب کمک آموزشی الزامی است؟" گفت خیر به هیچ عنوان الزامی در کار نیست. تنها معلمین گرامی می توانند کتاب های کمک آموزشی استانداردی را که به تائید سازمان پژوهش رسیده به دانش آموزان معرفی نمایند.

وی در مورد چگونگی تهیه کتاب های استاندارد در مناطقی که فاقد مطبوعاتی معتبر است نیز گفت: علاقه مندان می تواند با ورود به سامانه فروش کتاب انتشارات مدرسه نسبت به خرید کتاب های کمک آموزشی استاندارد اقدام نمایند.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
جمعه, 29 مرداد, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.