سازمان در پی معرفی کتاب های خوب و استاندارد است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محی الدین بهرام محمدیان صبح امروز(پنجشنبه) در بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) با بیان این مطلب که برخی کتاب های غیر استاندارد همانند سمی است که به مغز کودکان و نوجوانان تزریق می شود، افزود: سازمان پژوهش به دلیل رسالتی که در راستای تالیف کتاب های آموزشی برعهده دارد، چند سالی است وارد میدان شده و با برگزاری جشنواره ساماندهی کتاب های آموزشی و کمک آموزشی و ارزیابی آن ها توسط کارشناسان و متخصصین، کتاب هایی که حد نصاب لازم را کسب نمایند به عنوان کتاب آموزشی مناسب و استاندارد به جامعه معلمین، دانش آموزان و اولیای آن ها از چند طریق معرفی می نماید.

وی افزود: در گام اول فهرست مشخصات کتاب های برگزیده به تناسب سن و پایه تحصیلی، پشت جلد کتاب های درسی معرفی می شود و می دانید که این فرصت بی بدیلی برای ناشران و مولفان پدید می آورد. زیرا حداقل درهر پایه بیش از یک میلیون دانش آموز وجود دارد که بالاترین تیراژ رسانه ای محسوب می شود و تا پایان سال با اوست که از عهده هیچ رسانه ای برنمی آید.

ثانیا هرسال کتابنامه هایی تهیه می شود که در آن کتاب ها و ناشران منتخب به مخاطبان معرفی می شوند.

دکتر محمدیان اضافه کرد: علاوه بر این هر سال در مراسم اختتامیه جشنواره ساماندهی کتاب های آموزشی مناسب و استاندارد با اهداء لوح تقدیر و هدایایی از ناشران و مولفان برگزیده تقدیر می گردد.

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در پایان ضمن قدردانی از همه کسانی که احساس مسئولیت کرده و سرمایه خود را در جهت اعتلای فرهنگ عمومی جامعه به ویژه دانش آموزان به کار می گیرند، گفت : سازمان آماده حمایت و پشتیبانی از کتاب های آموزشی و کمک آموزشی مناسب و استاندارد است.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 17 ارديبهشت, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.