اثرات مخرب کتاب های آموزشی غیر استاندارد بر یادگیری

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محی الدین بهرام محمدیان با اشاره به تولیدات متنوع دفاتر تالیف و تکنولوژی افزود: علاوه بر کتاب های درسی، بسته های آموزشی شامل مجلات رشد، سی دی، فیلم های آموزشی، کتاب های گویا، راهنمای معلم و فیلم های روش تدریس اساتید برجسته برای معلمین نیز از تولیدات این سازمان است.

وی افزود: علاوه بر تولیدات مستقیم، این سازمان همه ساله جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد را که یکی از اقدامات خوب و حسنه سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است برگزار می کند که ضمن بررسی کتاب های آموزشی و کمک آموزشی توسط متخصصین و هیات داوران، کتاب هایی که مناسب تشخیص داده شد از سه طریق به معلمین، دانش آموزان و خانواده آنان معرفی می گردد.

دکتر محمدیان اضافه کرد: اولا فهرست کتاب های مناسب به تناسب سن دانش آموزان پشت جلد کتاب های درسی چاپ می شود. ثانیا کتاب های برگزیده از طریق مجلات رشد به مخاطبان معرفی می شود. ثالثا کتاب های مناسب و استاندارد در سایت دفتر تکنولوژی قرار خواهد گرفت و از مولفین و ناشران برگزیده نیز تقدیر و تجلیل می شود.

وی با اظهار گلایه از برخی ناشران که با نگاه تجاری کتاب تولید می کنند و برخی رسانه ها که بدون توجه به نظرات کارشناسان و مصالح دانش آموزان آن را تبلیغ می کنند اضافه نمود: متاسفانه عده‌ای در حوزه تولید منابع آموزشی تنها سود شخصی خود را لحاظ می‌کنند و تولیداتی را روانه بازار می‌کنند که تنها در کوتاه مدت ممکن است باعث پیشرفت ظاهری کودکان ‌شود و لی در طولانی مدت اثرات مخربی بر فرایند یاددهی و یادگیری دانش آموزان دارد که شایسته است دستگاه های مربوط نظارت بیشتری مبذول نمایند.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 25 فروردين, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.