شرط تبلیغ کتاب های کمک آموزشی در مدارس/ انتقاد از رسانه ملی

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، گفت: تبلیغ هر نوع کتابی که در جشنواره سامان بخشی مورد تایید قرار نگرفته باشد در مدارس ممنوع است و با آن مدرسه برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تبلیغ کتاب های کمک آموزشی در مدارس و صدا و سیما، اظهار کرد: هر نوع کتابی که در جشنواره سامان بخشی مورد تایید قرار می گیرد تبلیغ و ترویج آن قانونی است باید دید کتاب های ناشرانی که در مدارس تبلیغ می شود آیا تایید شده است یا خیر.

وی افزود: معمولا کتاب های کمک آموزشی برخی از ناشران که در مدارس تبلیغ می شود مورد تایید نبوده و غیر قانونی است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی بیان کرد: بخشنامه ای به مدارس درباره ممنوعیت تبلیغ کتاب های کمک آموزشی تایید نشده ابلاغ شده است و هر مدرسه ای طبق بخشنامه عمل نکند با آن مدرسه برخورد خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با انتقاد از تبلیغ کتاب های کمک آموزشی در صدا و سیما، اظهار کرد: با توجه به اینکه صدا و سیما از سوی مردم به عنوان یک مرجع مناسب تبلیغی شناخته می شود و مردم به آن اطمینان دارند لازم است که این رسانه در زمینه معرفی منابع آموزشی توجه بیشتری کند.

محمدیان با بیان اینکه رسانه ملی از تبلیغ محصولات آموزشی بدون مجوز خودداری کند، بیان کرد: تبلیغ برخی محصولات آموزشی که فاقد مجوزهای لازم هستند در صدا و سیما باعث خواهد شد دانش‌آموزان بدون پشتوانه کافی علمی مراتب درسی را طی کنند.

وی ادامه داد: مسئولان آموزش و پرورش سال هاست از تبلیغ کتاب های کمک آموزشی در رسانه ملی انتقاد دارند اما در مقابل صدا و سیما در این سال ها نه تنها تبلیغ کتاب های کمک آموزشی را ممنوع نکرده است بلکه با آمدن فصل امتحانات پخش تبلیغات این دسته از کتاب ها در رسانه ملی افزایش می یابد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، گفت: با وجود انتقادهای زیاد مسئولان آموزش و پرورش شاهد تبلیغ کتاب های کمک آموزشی در خود بدنه آموزش و پرورش یعنی مدارس هم هستیم. در حالی که طبق آیین نامه «ساماندهی منابع آموزشی و تربیتی» که در سال ۱۳۸۸ به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ماموریت دارد تا همه مواد و رسانه های آموزشی، بسته آموزشی، نرم افزارهای آموزشی، رسانه های الکترونیکی، چند رسانه ای، کتاب های راهنمای معلم و... را بررسی کرده و بر آنها مُهر تایید بزند و نهادهای فرهنگی، وزارت ارشاد و بدنه آموزش و پرورش ملزم به اجرای این مصوبه هستند.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
شنبه, 2 خرداد, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.