لزوم توجه به کتابهای کمک درسی استاندارد

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کتاب‌های درسی وزارت آموزش و پرورش گفت: خانواده ها باید در تهیه کتاب‌های کمک درسی توجه به اهداف و استاندار‌های آموزشی داشته باشیم.

محی الدین بهرام محمدیان رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کتابهای درسی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص استاندارد بودن کتابهای کمک آموزشی وتوزیع آن در تابستان گفت: کتابهای پایه دهم که هنوز نهایی نشده است هرگونه کتاب کمک درسی برای این پایه از نظر رعایت استانداردها و پوشش کامل مفاهیم درسی کمبودهایی دارد.

وی ادامه داد: کتابهای پایه دهم هنوز چاپ نشده اند و فقط پیش نویس این کتابها در سایت تالیف و پژوهش بارگذاری شده است. درنتیجه هنوز نسخه نهایی آن تهیه نشده است و امکان جابجایی یا حذف برخی از مطالب وجود دارد.

محمدیان یادآور شد: پیش نویس کتابهای درسی در سایت بارگذاری شده تا ناشران، معلمان صاحب نظران بتوانند در خصوص این کتابها نظراتشان را اعلام کنند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کتابهای درسی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: تمامی کتابهای کمک درسی باید مبتنی بر مطالب کتابهای درسی بوده و با استاندارها و اهداف آموزشی همراه باشد و هرگونه حافظه محوری و صرفا پاسخ تستی به سوالات مطرح نباشد.

محمدیان بیان کرد: چنانچه صرفا محفوظات و آماده کردن مطالب قالبی برای دانش آموزان در کتابها ارائه شود در فرآیند یادگیری اختلال ایجاد می‌کند و توانایی فکر کردن را از دانش آموزان می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه کتابهای غیر درسی چاپ شده دارای مجوز از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی هستند گفت: کتابها در صورتی می‌توانند در مدارس به کار گرفته شوند که استانداردهای لازم از سوی وزارت آموزش وپرورش را کسب کنند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی کتابهای درسی وزارت آموزش و پرورش در پایان عنوان کرد: خانواده ها باید آگاه باشند تا هر کتاب کمک آموزشی را برای فرزندانشان تهیه نکنند چرا که کتابهای نامناسب می توانند آسیب جدی در فرآیند آموزشی وپرورشی به همراه داشته باشند.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 9 تير, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.