تغییرات کلی کتب پایه ششم از سال 95

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از تغییرات کلی کتاب‌های پایه ششم از سال تحصیلی 96-95 خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین تغییرات کتاب‌های پایه ششم با توجه به برخی مشکلات کتاب‌های این پایه که از سوی معلمان و دانش‌آموزان عنوان شده، گفت: تغییرات کلی کتب پایه ششم بر اساس برنامه درس ملی از سال 95 اتفاق خواهد افتاد، اما اصلاحات مربوط به کتب این پایه همچنان در دستور کار است و هر ساله این اصلاحات اعمال می‌شود.

وی افزود: کتاب‌های جدیدالتالیف سال‌های اخیر از جمله کتاب سوم و هفتم سال گذشته مورد بازنگری قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه سال اول تدوین این کتاب‌ها کاملا آزمایشی است، پژوهشگاه و مطالعات آموزش و پرورش، بازخورد آن را از معلمان اخذ کرده و مشکلات محتوایی را احصاء می‌کند و برای سال بعد تغییرات و اصلاحات صورت می‌گیرد و این روال ادامه دارد تا برنامه درس ملی به صورت کامل اجرا شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اصلاحات ضروری در سال دوم تالیف کتاب‌های جدید انجام می‌شود، اظهار کرد: در سال 92 برای کتاب‌های پایه سوم و هفتم اصلاحات ضروری انجام شده است.

محمدیان همچنین از برنامه‌های سازمان پژوهش برای کاهش مشکلات کیفی کاغذ در کتاب‌ها خبر داد و گفت: بخشی از مشکلاتی که در سال 92 برای کتاب‌های درسی به وجود آمد و آن را از نظر کیفیت دچار مشکل کرد، خارج از اراده شرکت تولیدکننده و سازمان بوده و امسال در تلاش هستیم تا از این دست مشکلات در بخش کتب درسی نداشته باشیم.

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 18 فروردين, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.