کار و فناوری وارد کتاب های درسی دوره دوم ابتدایی می شود

حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی و معاون وزیرآموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان گفت: یکی از اقداماتی که در دو سال گذشته انجام داده ایم آوردن مبانی رایانه از کلاس سوم نظری به کلاس ششم ابتدایی است.

وی با بیان اینکه مطالعات ما نشان می‌دهد می‌توان در پایه پنجم نیز مبانی رایانه را مطرح کرد اظهار کرد: در تلاش هستیم تا مبانی رایانه را هنگامی که دروس پایه پنجم ابتدایی را می‌خواهیم بازنگری کنیم وارد نماییم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مبحث کار و فناوری که در پایه ششم ابتدایی تدریس می شود در تلاش‌ایم وارد پایه پنجم و چهارم کنیم تا سه سال اول ابتدایی دوره آمادگی باشد و دوره دوم ابتدایی کارهای عملی دانش‌آموزان یاد گیرند.

وی درباره تبلیغات غیرقانونی صدا و سیما از کتاب‌های کمک درسی اظهار کرد: ما ضامن محتوای کتاب‌های کمک‌درسی که غیرمجوز تولید و تبلیغ می‌شوند، نیستیم بلکه ضامن محتوای کتاب‌های درسی و کتاب‌هایی که مجوز تولید از سوی آموزش و پرورش را دارند، هستیم.

وی اظهار کرد: ما هنوز به هیچ نتیجه‌ای برای عدم تبلیغ کتاب‌های غیراستاندارد با صدا و سیما نرسیده‌ایم و همچنان صدا و سیما به تبلیغات غیر قانونی کتاب های کمک درسی ادامه می دهد.

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 27 فروردين, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.