تلاش برای تدوین کتاب کار و فناوری برای دانش‌آموزان ابتدایی

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور با بیان اینکه قصد داریم کتاب کار و فناوری را علاوه بر پایه ششم برای سایر پایه‌های ابتدایی نیز تدوین کنیم، گفت: در حال حاضر 36 هزار مدرسه در سراسر کشور به صورت شبکه‌ای به یکدیگر متصل هستند که باید آن را توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان درباره روند آموزش مبانی اینترنت و استفاده از فضای مجازی به دانش‌آموزان گفت: در حال حاضر کتاب کار و فناوری را در پایه ششم داریم که البته قصد داریم آن را برای سایر پایه‌های ابتدایی تدوین کنیم.

وی افزود: در حال حاضر 500 هزار اشتراک ایمیل دانش‌آموزی در بستر شبکه رشد راه‌اندازی شده است و به دنبال استمرار این شبکه هستیم تا همه دانش‌آموزان ابتدایی و دوره اول متوسطه بتوانند از این امکان برای تبادل اطلاعات استفاده کنند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر در شبکه رشد امکانات مختلفی نظیر تالار گفت‌وگو، گالری، دانشنامه، گروه‌های آموزشی و المپیادها وجود دارند، گفت: یکی از آرزوهای ما این است که بنیاد ملی رشد را راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم مواردی چون بازی‌های رایانه‌ای و سایر نیازهای نوجوانان و جوانان را در آن قرار بدهیم.

محمدیان افزود: در شبکه رشد فیلم‌های آموزشی را نیز بارگذاری کردیم و قصدمان این است که پس از هوشمندسازی کامل مدارس آنچه را که در گنجینه رشد داریم برای همه کشور به صورت هدایت شده در دسترس قرار دهیم و مدارس را به صورت شبکه‌ای به یکدیگر متصل کنیم. در حال حاضر از بیش از 100 مدرسه در سطح کشور، 36 هزار مدرسه به صورت شبکه‌ای به هم متصل هستند که باید توسعه یابند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکنون چهار نوبت تولید محتوای الکترونیکی انجام دادیم، گفت: دانش‌آموز و معلم را دعوت کردیم تا خودشان هم تولید محتوا داشته باشند و ما از آنها حمایت می‌کنیم و حتی برخی نرم‌افزارها و تولیدات آنها را در فضای الکترونیکی را خریداری کنیم تا دانش‌آموزان هم بتوانند در این محیط تولید داشته باشند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور ادامه داد: باید بتوانیم ضمن به روزرسانی کتب معلمان در این حوزه مدارس را تجهیز و قوانین و ضوابط مرتبط را طراحی کنیم و فرهنگ استفاده از آن را آموزش دهیم.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 30 ارديبهشت, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.