رونمایی از کتب جدیدالتالیف توسط ریاست محترم جمهوری

به گزارش خبرنگار سرویس آموزش و پرورش پانا، حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان در نخستین گردهمایی مدیران روابط عمومی حوزه ستادی آموزش و پرورش در آغاز کلام با بزرگداشت یاد شهیدان و تسلیت شهادت امام جعفر صادق(علیه السلام) گفت: هنگامی که در یک مجموعه جریان و فرایند آگاه سازی و اطلاع رسانی صحیح باشد، یقینا مدیران آن مجموعه بهترین تصمیم گیری و عناصر آن بهترین کارایی و اثربخشی را خواهند داشت.

محمدیان تصریح کرد: عقلانیت مبنای اصلی هر اقدام است و بر همین اساس امر اطلاع رسانی و آگاه سازی نیز باید عقل محور و البته مبتنی بر خرد جمعی باشد و در این بین بایستی هم افزایی و هم گرایی هم دیده شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آگاهی بخشی و اطلاع رسانی باید همواره با دانش افزایی و علم اندوزی همراه باشد.

محمدیان همچنین بیان کرد: در مجموعه آموزش و پرورش افرادی در رأس جریان ارتباطی قرار بگیرند، که اندیشمند به مسایل آموزش و پرورش باشند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی اظهار داشت: نگاه بنده این است که سند تحول بنیادین بایستی به طور کامل اجرا شود و اقداماتی که در آموزش و پرورش انجام می شود مبتنی بر اصول مورد تأکید سند تحول بنیادین باشد، زیرا این سند به مثابه یک میثاق ملی است. از سوی دیگر بر اساس برنامه درسی ملی نیز همه تلاش ها بایستی معطوف به دستیابی به حیات طیبه و شکوفایی فطرت باشد.

دکتر محمدیان افزود: در همین راستا در کنار تغییرات کتب درسی، سیاست تولید بسته آموزشی را داریم. امسال محتوای کتب پایه های چهارم و هشتم تغییر کرده و کتب پایه سوم و هفتم بازنگری شده اند و کتاب تفکر و حکمت را در حوزه یادگیری خواهیم داشت.

وی خبر داد: ان شاء الله روز شنبه در مراسم افتتاحیه سی و یکمین اجلاس روسای مناطق آموزش و پرورش سراسر کشور، کتب جدید و بسته های آموزشی سال تحصیلی جدید توسط ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رونمایی خواهد شد.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش در پایان تأکید کرد: موضوع هویت اسلامی و انقلابی، رویکرد حل مسأله و فناوری های نوین در تألیف کتاب های درسی جدید مورد توجه بوده اند.

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 29 مرداد, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.