تولید 18 عنوان کتاب جدیدالتالیف در سال 94

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره ضرورت تحقق سیاست‌های جمعیتی و فرهنگسازی پیرامون آن گفت: یک سیاست مشخص و معین که تناسب و توازن را در این مباحث داشته باشد دنبال می‌کنیم. به عنوان مثال به سلامت خانواده فکر می‌کنیم و سلامت خانواده، آموزش‌های پیش از ازدواج، مسئولیت مهم پدر و مادر بودن و غیره را توصیه خواهیم کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه هرآنچه در سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش‌های مختلف که جنبه ملی دارد آمده است، موضوع ما برای طرح در کتب درسی است اظهار کرد: اما این موضوعات به تناسب سال، سن و موضوع کتاب لحاظ می‌شوند.

وی افزود:‌ سیاست‌های ابلاغی رهبری پیرامون محیط زیست، اتحادملی، تقویت هویت ایرانی-اسلامی و جمعیت از جمله مواردی هستند که به آنها در نگارش کتاب‌های درسی توجه داشتیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه به عنوان مثال از دو سال گذشته به مسئله محیط زیست توجه ویژه داشته‌ایم و آن را ادامه خواهیم داد گفت: در این میان مباحثی چون زیست بوم‌ها، گونه‌های گیاهی و حیوانی چون یوز ایرانی، انواع حیات در کشور و مسئولیت ما در نگهداشت آب، خاک و هوا در کتاب‌های درسی قید شدند.

محمدیان ادامه داد: علاوه بر این به دنبال تقویت اتحاد ملی، هویت ایرانی، اسلامی و انقلابی هستیم. در عین حال چون می‌خواهیم رتبه اول علمی منطقه را داشته باشیم در بازنگری سطح علمی کتاب‌های درسی نیز اهتمام داریم.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش درباره ضرورت تحقق سیاست‌های جمعیتی و فرهنگسازی پیرامون آن گفت: یک سیاست مشخص و معین که تناسب و توازن را در این مباحث داشته باشد دنبال می‌کنیم. به عنوان مثال به سلامت خانواده فکر می‌کنیم و سلامت خانواده، آموزش‌های پیش از ازدواج، مسئولیت مهم پدر و مادر بودن و ... را توصیه خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اما به دنبال آن نیستیم که شعاری برخورد کنیم و برخلاف آن زمان که می گفتیم "فرزند کمتر، زندگی بهتر"، حالا بگوییم "فرزند بیشتر، زندگی بهتر". آنچه هدف ماست فرهنگسازی به صورت معقول و سازه‌وار در کتاب‌های درسی است.

محمدیان در پاسخ به اینکه آیا کتب ویژه دختران و پسران تالیف می شود؟ اظهار کرد: در رشته‌های خاص، محتوای جداگانه داریم اما کتاب ویژه دختران و پسران نداریم. کتاب‌ها عمومی هستند و گاهی اوقات کتاب ضمیمه برای دختران و پسران در کنار آنها تولید می‌شود، به عنوان مثال سبک زندگی در پایه‌های هفتم و هشتم دارای ضمیمه بود.

به گفته رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، در سال تحصیلی پیش رو حدود 18 عنوان کتاب جدیدالتالیف در پایه‌های پنجم و نهم خواهیم داشت که برای آموزش آنها به روال گذشته کلاس‌های آموزش ضمن خدمت برگزار و بسته‌های آموزشی تولید خواهد شد.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 18 فروردين, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.