کتاب های جدید روی میز کلاس دهمی ها

حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تغییرات شامل کتاب هایی از جمله ریاضیات، مطالعات اجتماعی، ادبیات و دستور زبان فارسی، زبان انگلیسی و دروس آزمایشگاهی خواهد بود.
وی در باره علت تغییر محتوای کتاب های این پایه تحصیلی اظهار کرد تغییر محتوای کتاب های این پایه تحصیلی بخاطر اجرای نظام تعلیم و تربیت 6،3،3 انجام می گیرد.
محمدیان در ادامه گفت: تغییر مواد درسی و جایگزین کردن مطلب جدید بخشی از تحولات در عرصه تعلیم و تربیت است.
وی درباره نظر برخی خانواده ها از پیچیده بودن مطالب درسی اظهار کرد انتقال مفاهیم و مطالب کتاب های درسی به دانش آموز بخش مهمی از وظایف معلم در مدرسه است و این موضوع که خانواده ها از پیچیده بودن مطالب و ناتوانی در انتقال آنها گلایه دارند ، به حضور مستمر و مفید دانش آموز در کلاس درس باز می گردد.
محمدیان پیشنهاد کرد: والدین با معلمان فرزند خود هماهنگ باشند چراکه آنان متخصص در تدریس کتاب های درسی نیستند بلکه آن شخصی که کتاب درسی را تدریس می کند، معلم متخصص است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: روش آموزش در پایه دهم دوره دوم متوسطه تغییر پیدا کرده و از این نظر والدین باید در جلسات انجمن اولیا و مربیان شرکت کنند تا در جریان این تغییر و تحولات قرار گرفته و با هماهنگی اولیای دانش آموزان و مدرسه اختلافات پیش آمده برطرف شود.
تاریخ خبر: 
سه شنبه, 15 دى, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.