حجم کتاب‌های جدیدالتألیف سال آینده متناسب‌سازی می‌شود

حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفتگو با «نسیم»، در رابطه با انتقادات اولیا و دانش‌آموزان و کارشناسان تعلیم و تربیت نسبت به حجم زیاد و سخت بودن کتاب‌های جدیدالتالیف پایه چهارم و هشتم اظهار داشت: ممکن است سال آینده، بار دیگر حجم کتب درسی متناسب‌سازی شود.

وی ادامه داد: کتب درسی را بر اساس "برنامه درسی ملی" برای جلسات (زنگ) 50 دقیقه‌ای تدوین کرده‌ایم؛ نباید این انتظار وجود داشته باشد که حجم کتب درسی را کاهش دهیم؛ باید پیگیری شود که آیا این زنگ‌های 50 دقیقه‌ای در مدارس اجرا می‌شود یا اینکه مدارس دو زنگ 50 دقیقه‌ای را یکی کرده و در مجموع یک زنگ 100 دقیقه‌ای برگزار می‌کنند.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش، با تأکید بر اینکه نه دانش‌آموزان و نه معلمان توان این را ندارند که 100 دقیقه در کلاس درس بمانند، خاطرنشان کرد: در نتیجه چنین وضعی، زنگ‌های 100 دقیقه ای کاهش می‌یابد و به 70 دقیقه می‌رسد که در اینجا 30 درصد از زمان آموزش کاهش می‌یابد و در نهایت 30 درصد کتاب‌ها باقی می‌ماند! بنابرین معلم مجبور می‌شود کتاب را با سرعت بیشتر و کیفیت پایین‌تر به دانش‌آموزان آموزش دهد.

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 15 آبان, 1393

نظرات

آقا جواد عزیز! همشهری من ! هرچند متن نوشته ی شما را به خاطر بکار بستن واژگانی نا مناسب ،و ایراد اتهام بیجا و توهین به برخی ، نمی توانیم منعکس کنیم ولی یادآور میشوم قرار نیست اگر پدر یا مادری نمی تواند به فرزند خود در آموزش کمک کند ،دیگران نیز نتوانند و یا متن درسی نا مناسب باشد . در عین حال وظیفه خود می دانیم انتقاد های وارد را بررسی و در صورت نیاز بازنگری کنیم.البته مجددا تأکید می کنم کتاب درسی با رعایت مؤلفه های مختلف و متنوعی طراحی و تدوین می شود و توجه به زبان و فهم زبانی یکی از آن عناصر است.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.