کاری کنیم که کتاب‌ها یک بار مصرف نباشد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، مراسم اختتامیه دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد با حضور حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، برگزیدگان دهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد، ناشرین و نویسندگان در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در سخنانی اظهار داشت: امروز یکی از نیازهای اساسی برای فرزندانمان تهیه مواد خواندنی خوب است.

وی ادامه داد: کتاب همیشه کالای با ارزش بوده است و حتی کسانی که کتاب نمی‌خواندند هم به کتاب ابراز علاقه می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان افزود: همه از کتاب اظهار فضل می‌کنند و در زمره چیزهایی است که خدا به آن قسم یاد کرده است و کتاب معجزه جاودان پیامبر بزرگمان است.

وی گفت:‌ اینکه بیمار شفا می‌یابد و مرده زنده می‌شود را باید از تاریخ نقل کرد اما معجزه پیامبر خاتم همیشه و هر روز در دسترس کسانی است که می‌خواهند تحقیق کنند که آیا معجزه بوده یا نبوده است و خود این نشان می‌دهد معجزه بودن کتاب یعنی کتابت و قرائت برای این پیام‌آور است و اسم کتاب مقدس، قرآن کریم است.

وی افزود: من این جو را جو غیرخودی نمی‌بینم و اینکه همه ما در یک مسیر حرکت می‌کنیم و امروز باید کسی که در یک آشفته‌بازار نشر، کتاب تولید می‌کند مورد تقدیر قرار گیرد و به عنوان یک مسئول می‌گویم شما همکاران بی‌منت من هستید.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: هنر ما این است که هر سال به عظمت کار بیفزاییم و مفتخر هستم که خبر دهم اقدامات خوبی انجام شده است و علاوه بر اینکه کتاب‌های خوب را شناسایی و معرفی می‌کنیم کار دیگرمان این است که تنها معرفی به این سالن محدود نشود بلکه بتوانیم به تیراژ کتاب‌های درسی، کتاب‌هایی که در یک پایه مناسب تشخیص داده می‌شود را معرفی کنیم.

وی گفت: شخصاً معتقدم هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد و کتاب، کتاب می‌ماند و باید کاری کنیم که کتاب‌هایمان یک بار مصرف نباشد و آداب و سنن و فرهنگمان در آن موجود باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار داشت: بچه‌ها بهترین‌هایمان هستند و بگذارید بهترین‌ها برای آنها بنویسند و امسال در جشنواره این فرصت ایجاد شده کتاب‌ها در کتاب‌های درسی و فصل‌نامه‌ها معرفی شود.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 8 بهمن, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.