به گزینی و معرفی کتاب های مناسب به مخاطبین، مهمترین هدف جشنواره کتاب رشد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دکتر محمدیان با اشاره به مطلب فوق، افزود: حوزه های یادگیری مقسم خوبی برای طبقه بندی کتاب هاست. زیرا تولید محتوای مناسب برای پیش دبستانی را نیز شامل می شود.

وی با بیان این نکته که تقدیر و تشکر از کسانی که دغدغه علمی و فرهنگی دارند، یکی از ضروریات است، اضافه نمود: این عزیزان می توانستند سرمایه خود را روانه بازار دلالی کنند و منفعت مادی بیشتری کسب نمایند، اما این کار را نکردند وبا هدایت سرمایه و توان فکری خود به سمت فعالیت های فرهنگی و تربیتی، گام موثری در ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه برداشته اند، لذا شایسته تقدیر و تشکر هستند.

معاون پژوهشی وزیر تصریح کرد: وقتی کار فرهنگی ارج گذاشته می شود و مورد تقدیر قرار می گیرد، یعنی از کارهای ضعیف و بی کیفیت(فست فودی) حمایت و پشتیبانی نمی شود و بتدریج چنین کارهایی از چرخه تولید کنار گذاشته می شوند.

وی با اشاره به جامعه چند ده میلیونی دانش آموزی، معلمین و اولیای دانش آموزان که در دسترس آموزش و پرورش می باشند، اضافه کرد: کتاب هایی که توسط کارشناسان مجرب و هیات داوران جشنواره، مناسب تشخیص داده شود، پشت جلد کتاب های درسی ومجلات رشد به دانش آموزان معرفی خواهد شد که هدف اصلی آن به گزینی وتامین سلامت فکری مخاطبان می باشد. زیرا کتاب های بازاری به مثابه فست فود هایی هستند که در صورت رواج، می توانند سرطان زا باشند.

دکتر محمدیان با معرفی برخی از شاخص های تولید کتاب مناسب اضافه نمود: تلاش می کنیم با استفاده از داوران مجرب و آشنا با مسایل تربیتی و روانشناختی، کتاب های خوب را به تناسب هر دوره تحصیلی به مخاطبان معرفی و از رواج کتاب های سرطان زا که منجر به حفظ طوطیوار می شود و به فرایند یادگیری همراه با تفکر و تحلیل مسائل لطمه وارد می سازد، جلوگیری کنیم.

تاریخ خبر: 
شنبه, 29 آذر, 1393

نظرات

با سلام و احترام خدمت جناب حاج آقا دکتر محمدیان ، ما به عنوان ناشر کتاب های أموزشی از طرح سامان بخشی و جشنواره استقبال و حمایت می کنیم.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.