اشتهای کاذب در فرهنگ رخ داده است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ذائقه‌ها تغییر کرده است، گفت: اشتهای کاذبی ایجاد شده و جابجایی در اشتهای فرهنگی رخ داده که کالاهای شبه فرهنگی جایگزین آن شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان در اختتامیه یازدهمین جشنواره کتاب‌های تربیتی و آموزشی رشد که بعدازظهر سه شنبه در کانون فکری و پرورشی کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهارداشت: آموزش در بستر فرهنگی باید به برون‌داد نهایی تربیت منجر شود و به این دلیل فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی و فیلم‌های آموزشی رشد معنا پیدا می‌کند.

وی افزود: گروه‌های ارزیابی و داوری جشنواره کتاب‌های تربیتی و آموزشی رشد می‌تواند برای مصرف‌کنندگان فرهنگی قابل اطمینان در انتخاب کتاب باشد.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید یک بازار مصرف فرهنگی ایجاد کنیم، اظهار کرد: ذائقه‌ها تغییر کرده‌اند و اشتهای کاذبی ایجاد شده است و یک نوع جابجایی اشتهای فرهنگی رخ داده و کالاهای صرف فرهنگی جایگزین شده‌اند.

محمدیان ادامه داد: این جشنواره برای برگزیدگان فرصتی را فراهم می‌کند تا مصرف‌کنندگان فرهنگی بتوانند از تولیدات آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه گسترش خواندن و نوشتن رویکرد ماست، تصریح کرد: این جشنواره یک مسیر صحیح و دقیق را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه حوزه داوری در بخش فرهنگی باید توسعه یابد، بیان کرد: فقط بخش آموزش را نباید نگاه کنیم، بلکه فرهنگ را جامع ببینیم و این جشنواره همانند جشنواره کتاب سال جمهوری اسلامی باید باشد.

محمدیان با بیان اینکه یک برنامه ویژه برای آموزش قرآن باید ایجاد شود، اظهار کرد: آثار تولیدی برای قرآن با مخاطب دانش‌آموزی باید بسیار وجود داشته باشد چرا که روخوانی و روان‌خوانی قرآن برای بخشی از جامعه مهجور مانده است.

وی گفت: کسانی که خوب کار می‌کنند با کسانی که خوب کار نمی‌کنند، باید تفاوت داشته باشند. باید مروج آثار فرهنگی باشیم اما برخی‌ها با شانتاژ بازی، بسیاری از مسایل را که خلاف واقع هستند، واقعیت نشان می‌دهند.

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش افزود: از برخی از جریان‌های تبلیغاتی انتقاد دارم، چرا که به فکر نسل آینده و حتی آموزش و پرورش نیستند و مردم به جریان رسانه‌ای اعتماد می‌کنند اما اگر روزی فکر آنان مخدوش شود، در عرصه‌های دیگر اعتماد کم می‌شود چرا که همه چیز پول نیست.

محمدیان ادامه داد: روزی کِرم حلزون تبلیغ شد، اما پس از آن وزارت بهداشت گفت که استاندارد نیست و اکنون با مسئله پدیده شاندیز روبرو هستیم و این تبلیغات، ضربه زدن به اطمینان و اعتماد عمومی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر این ضربه در آموزش و پرورش باشد، بسیار بد خواهد بود.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 24 دى, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.