حمایت آموزش و پرورش از معلمان و دانش‌آموزان برای ساخت فیلم

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در آیین اختتامیه چهل و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم رشد که در سینما فلسطین تهران برگزار شد، اظهار داشت: در برنامه جدید آموزش و پرورش، استفاده از رسانه‌های آموزشی و محیط‌ های مجازی برای فرآیند یاددهی و یادگیری دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی با اشاره به تدوین سیاست بسته آموزشی در آموزش و پرورش گفت: استفاده از فیلم در فرآیند تدریس از جمله موضوعات مهم در این بسته آموزشی است و این موضوع از حالت دکوری و تشریفاتی به یک امر اساسی و مهم تبدیل شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش یکی از اهداف مهم برگزاری جشنواره‌ها را شناسایی، معرفی و تربیت افراد در زمینه‌های مختلف برشمرد و تصریح کرد: معلمان و دانش‌آموزان را به ساخت فیلم و استفاده در کلاس‌های درس ترغیب و تشویق خواهیم کرد.

وی بر ضرورت توجه فیلمسازان کشور به ساخت فیلم‌های آموزشی و تربیتی تأکید کرد و افزود: سرمایه‌گذاری در این قسمت بازدهی فراوان دارد و باید مورد توجه بیشتر سینماگران و مسئولان سینما قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان با بیان اینکه جشنواره فیلم رشد بی‌حاشیه‌ترین و بدون اغراض سیاسی و تجاری در خدمت آموزش کشور است، اظهار داشت: این جشنواره در خدمت آموزش، یادگیری و برای بسط عدالت آموزشی است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش موضوع بین‌المللی بودن جشنواره فیلم رشد را مورد اشاره قرار داد و گفت: پیام بین‌المللی جشنواره رشد همکاری با تمام کشورهای جهان برای ساخت آینده کودکان و نوجوانان است و می‌شود به جای همکاری‌های دیگر، همکاری‌های علمی، ادبی و آموزشی را گسترش داد.

تاریخ خبر: 
شنبه, 30 آبان, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.