سرمایه‌گذاری در امر فیلمسازی آموزشی ارزشمند است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: فیلمسازان باید بیش از پیش به فیلم‌های آموزشی و تربیتی علاقه‌مندی نشان دهند زیرا این فیلم‌ها تفننی نیست، بلکه کاملاً هدفمند بوده و سرمایه‌گذاری در این امر ماندگار و ارزشمند است.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین محی‌الدین‌بهرام‌ محمدیان در اختتامیه چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد که عصر امروز در سینما فلسطین تهران برگزار شد، با تقدیر از هنرمندان و فیلمسازان که در این جشنواره حضور پیدا کرده بودند، اظهار داشت:‌ این هنرمندان خواستار و دوستدار آزادی، صلح و نشاط در سراسر دنیا هستند و مهمترین پیام برگزاری این جشنواره، همین موضوع است.

وی ادامه داد:‌ فیلمسازان، فرهنگیان و دانشجو‌معلمان باید بیش از پیش به فیلم‌های آموزشی و تربیتی علاقه‌مندی نشان دهند،‌ زیرا این فیلم‌ها تفننی نیست، بلکه کاملاً هدفمند بوده و سرمایه‌گذاری در این امر ماندگار و ارزشمند است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان با بیان اینکه آموزش و پرورش بیش از روزهای قبل به اهمیت تنوع در امر یاددهی و یادگیری می‌پردازد، تصریح کرد: با داوران این جشنواره که صحبت می‌کردم اذعان داشتند که در این دوره فیلم‌های بلند کمتر مورد توجه قرار گرفته است، با اینکه هزینه‌های این فیلم‌ها بیشتر است اما به دلیل اثرگذاری در امر یاددهی و یادگیری باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: فیلم‌های مستند، پویانمایی و کوتاه نسبت به سال‌های گذشته بهتر، بالاتر و کیفیت بیشتر بوده است به طوریکه استقبال هنرمندان داخلی باعث تعجب داوران شده بود و بیان می‌کردند که تشخیص اینکه فیلم‌ها از هنرمندان داخلی بوده یا خارجی، مشکل شده بود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور با اشاره به اکران فیلم‌های جشنواره رشد در مدارس و نیز پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: زمانی که لبخند دانش‌آموزان و کودکان مشاهده می‌شود و نیز امر یادگیری آسان‌تر می‌شود، همین موضوع باعث از بین رفتن رنج‌ها و خستگی‌های برگزارکنندگان جشنواره شده و شیرینی و یادگاری باقی می‌گذارد.

به گزارش فارس، چهل و ششمین جشنواره فیلم رشد از 18 لغایت 21 آبان ماه در تهران و 5 استان کشور برگزار شد.

تاریخ خبر: 
جمعه, 21 آبان, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.