بهتر است پیشنهادات سازمان پژوهش در اولویت تصویب قرار گیرد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان که در همایش تجلیل از مولفان و پدیدآورندگان مواد و رسانه های آموزشی در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ، اظهار داشت: ارسطو کتابی دارد به نام خطابه که در آن می گوید جوانان در عالم امید زندگی می کنند و پیران در عالم خاطره، جوان روی در آینده دارد و همه روشنی و اشتیاق می بیند، پیر آینده ای ندارد که مشتاق آن باشد لاجرم دل در گذشته می بندد. بنابراین فردی مثل بنده که هنوز به پیری نرسیده است حق دارد هم امید و هم خاطره داشته باشد.

وی افزود: به گذشته که نگاه می کنم خاطره مباحث مربوط به تهیه و تنظیم سندتحول و برنامه درسی ملی و دلواپسی های تالیف کتابهای جدید با همه سختی ها ثمرشیرینی در بر داشته است و امروز که کتابهای 6 سال دوره ابتدای و 3 سال اول دوره متوسطه به پایان رسیده است همچون یک جوان امیدوار به آینده هستم که امیدواریم آینده ای بهتر از گذشته داشته باشیم .

رئیس سازمان پژوهش ادامه داد: در ایران هر گاه دیانت و مجموعه های مدنی جامعه از پویایی و شکوهمندی برخوردار بوده آموزش و پرورش رونق داشته است و کارایی خود را نشان داده است. به لطف خدا امروز که در نظام مقدس جمهوری اسلامی زندگی می کنیم و در جهان از موقعیت قابل قبولی برخوردار هستیم این موفقیت ایجاب می کند به حرکت عملی جامعه شتاب بیشتری بدهیم.

محمدیان در خصوص ماموریت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: خوشحالیم سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی که ایستایی و عدم تحرک نباید در آن راه داشته باشد توانسته است با تلاش مستمر همه همکاران خویش سهمی در این حرکت مقدس داشته باشد. اکنون که به لطف الهی دهمین سال متوالی مراسم تجلیل از مولفان و پدیدآورندگان مواد آموزشی برگزار می شود خدا را شاکرم که می توانم بار دیگر قدرشناسی خود را از این انسانهای ارزشمند که نه فقط عقل خویش بلکه دل را هم در گرو نهادند ابراز دارم و می گویم "همنشینی با شهان چون کیمیاست".

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ضمن تشکر از وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: اگر در بخشی از وزارتخانه توفیقی حاصل می شود نتیجه هم افزایی همه بخشها است و یقینا ادامه این مسیر جز با همدلی و همزبانی و همکاری میسر نخواهد بود.

تولید محتواهای جدید

محمدیان در خصوص عناصر تشکیل دهنده کتابهای درسی و مواد آموزشی گفت: تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق به عنوان عناصر قابل توجه در تالیف کتابهای درسی مورد توجه ویژه بوده اند. امروز پیوستگی اجزا و هم افزایی برون سازمان باعث شده تا ما علاوه بر وظایف مُصرّح به بخشی از وظایف شهروندی هم توجه کنیم.

وی در همین خصوص افزود: رئیس جمهور محبوب در سخنرانی اول مهر سال گذشته به نکاتی اشاره کردند که سازمان خود را موظف به پیگیری آنها دانست و امروز در نتیجه آن درس انشا و گفت و گو را در برنامه درسی داریم. حقوق شهروندی، آشنایی با قانون، مطالعات اجتماعی و صندلی انشا را در برنامه درسی داریم. همچنین تفکرمحوری، پژوهش محوری و خلاقیت و ابتکار جز لاینفک برنامه آموزشی ما است.

سربالایی دشوار

رئیس سازمان پژوهش گفت: سال آینده در سربالایی قرار داریم و اگر مددرسانی دوستان نباشد احتمال توقف وجود دارد برای این کار مقدماتی مورد نیاز است و آن این است که در تصویب آنچه سازمان پژوهش به شورای عالی ارائه می دهد تسریع شود و در زمینه وظایف ذاتی و ماموریت های سازمان در حوزه برنامه ریزی فنی و حرفه ای و مهارتی و نظری آنچه پیشنهاد سازمان است در اولویت قرار گیرد.

محمدیان در پایان افزود: بدون شک کاستی ها با نظرات کارشناسی اصلاح خواهد شد.

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 5 مهر, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.