محتوای آموزشی جزیی از بسته آموزشی است

حجت الاسلام و المسلمین محی الدین بهرام محمدیان در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، درباره محتوای بسته های آموزشی گفت: تولیدکنندگان محتواهای آموزشی الکترونیک در بخش غیردولتی موظف به رعایت استانداردهای اعلام شده این سازمان هستند.
وی افزود: سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به عنوان متولی تالیف کتاب درسی و تولید رسانه های آموزشی، علاوه بر تولید بسته آموزشی که محتواهای الکترونیکی جزیی از آن هستند وظیفه دارد بر تولیدات آموزشی و کمک آموزشی که به صورت رسانه های مختلف تولید می شود، نظارت کند.
وی خاطرنشان کرد: توزیع هرگونه محتوای آموزشی و کمک آموزشی به صورت فیلم، لوح فشرده، نشریات الکترونیکی، نشریه وکتاب بدون اخذ مجوز و تاییدیه از سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی درمراکز آموزشی غیرقانونی است.
رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی آموزش و پرورش ادامه داد: ارائه هرگونه محتوای آموزشی درشبکه ارتباطات آموزشی مدارس نیز تابع همین ضوابط است.
وی ضمن اعلام حمایت از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان محتواهای آموزش الکترونیک اعلام کرد: مرکز آمار و فن آوری اطلاعات و ارتباطات آموزشی تلاش می کند بسترهای فنی لازم رابرای یادگیری الکترونیک توسعه وگسترش دهد.

تولید بسته‌های کمک آموزشی برای اکثر پایه‌های تحصیلی از سال آینده

محمدیان با بیان اینکه سیاست‌های مهم در سازمان پژوهش، تولید بسته‌های کمک آموزشی برای دانش‌آموزان است، گفت: از سال آینده برای اکثر پایه‌ها، بسته‌های آموزشی را در نظر خواهیم گرفت.
وی بیان کرد: با توجه به تاثیری که بسته‌های کمک آموزشی در یادگیری و یاددهی محتوای کتب درسی دارند و با توجه به تاکید وزیر آموزش و پرورش، مقرر شده تدوین بسته کمک آموزشی که از دو سال قبل آغاز شده، با پوشش بیشتر پایه‌های تحصیلی در دستور کار قرار بگیرد.
وی افزود: بر همین اساس در تلاش هستیم تا از سال آینده برای بیشتر پایه‌های تحصیلی، بسته‌های آموزشی و کمک آموزشی را تدوین و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در اختیار دانش‌آموزان و معلمان قرار دهیم.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 28 بهمن, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.