40 راهکار از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرایی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان صبح سه شنبه اول مهر در مراسمی که به منظور آغاز سال تحصیلی در مدرسه ماندگار امام صادق(ع) قم برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار کرد: شهدا در هشت سال دفاع مقدس راست قامت ایستادند تا ملت ایران جاودانه بماند.

سیاست‌های اصلی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید

وی گفت: امسال در برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش توسعه و بست عدالت آموزشی، توسعه مشارکت‌های عمومی، اعتلای نظام آموزشی، ارتقای کیفیت و تمرکز زدایی از سیاسیت‌های اصلی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد که در سال تحصیلی جدید با اجرایی کردن 40 راهکار از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مسیر تحول نظام تعلیم و تربیت گام برداریم.

وی با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت نظام مقدس و برای ملت ایران با اهمیت است، افزود: می‌طلبد تا همه افراد و مسؤلان در امر تعلیم و تربیت مدد برسانند و باید در قم برای آموزش همت مضاعف وجود داشته باشد چرا که قم شهر علم و اجتهاد و شهر کریمه اهل بیت(ع) است.

آینده کشور با علم ساخته می‌شود

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه اکنون نزدیک به 12 میلیون دانش آموز در کشور وجود دارد، گفت: شما دانش آموزان چشم امید ملت و رهبری هستید و آینده کشور به دستان شما رقم خواهد خورد.

وی خطاب به دانش آموزان عنوان کرد: شهدای بسیاری بودند که همانند شما، دانش آموز بوده ولی در زمان جنگ به جبهه‌ها رفتند و خود آموزگارانی بزرگ شدند برای ملت ایران و سایر ملت‌ها و شما باید ادامه دهنده راه آن‌ها باشید.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، شهدا را الگو و الهام بخش حرکت‌های آزادی بخش دانست و گفت: اگر امروز رئیس جمهور در سازمان ملل، مسؤلین در میز مذاکرات و فرمایشات رهبر در عرصه جهانی تأثیرگزار است به پشتوانه خون شهدایی است که از پشت میز مدرسه به جبهه‌ها رفتند.

وی با بیان اینکه آینده کشور با علم ساخته می‌شود و علم باعث قدرت می‌شود، افزود: قدرت و اقتدار به دست علم و جهاد است.

حجت الاسلام محمدیان تصریح کرد: در آموزش و پرورش نظام تحولی را پی می‌گیریم و چند سال دیگر تمام پایه‌ها تحت تأثیر سیاست تحولی قرار می‌گیرد.

توجه دانش آموزان به تهذیب، دانش و نشاط

وی به دانش آموزان گفت: از فرصت‌های خود به خوبی استفاده کنید و نسبت به سه امر تهذیب، دانش و نشاط توجه داشته باشید و بدانید تمام تلاش مسؤلین فراهم شدن این سه مهم برای شما است.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 2 مهر, 1393

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.