40 درصد برنامه های سند تحول روی برنامه درسی ملی متمرکز شده است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام والمسلمین دکترمحی الدین بهرام محمدیان در نشست بررسی دستاوردها، نقد و نظر و چشم انداز سند تحول بنیادین با اشاره به 22 آذر ماه روز رونمایی از سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، با بیان این که 40 درصد برنامه های سند تحول بر روی برنامه درسی ملی متمرکز شده است، افزود: برنامه درسی ملی با توجه به نیازهای کشور توسط مراجع زیربط تدوین شد.

وی به نحوه استقرار نظام جدیدآموزشی اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای سند تحول بنیادین هرسال کتاب های درسی 2 پایه را تغییر داده ایم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خاطرنشان کرد: اجرای شتابزده نظام 6.3.3 بر آموزش و پرورش تحمیل شد زیرا اجرای آن زمان بر بود.

وی افزود: کتاب های درسی به سرعت تدوین و تالیف شد، اما معلمان آمادگی لازم را بر اساس این تغییر سریع پیدا نکردند و بسیاری از معلمان به جای تدریس روخوانی کردند. با این حال بازنگری در کتاب های درسی جدید درسال 99.1400 در دستور کار قرار خواهد گرفت.

دکترمحمدیان تصریح کرد: تنوع بخشی در محتواهای آموزشی ومحیط های آموزشی از جمله فعالیت های سازمان پژوهش در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 28 آذر, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.