ضرورت اصلاح روش جذب معلم/ معلم کار آمد تکیه گاه سند تحول

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدیان اظهار کرد: جذب نیروی انسانی و بکارگیری افراد به‌عنوان معلّم به ویژه در دوره ابتدایی بدون طی دوره تربیت معلّم اتلاف منابع و به معنی واقعی خسارت است. خسارت یعنی نه تنها آموزش و پرورش و فرزندان ما سود نمی‌برند بلکه سرمایه‌ها نیز تلف می‌شود.

وی افزود: هرکس واقعاً خواهان تحقق اهداف سند تحول بنیادین است باید به کیفیت معلم و تربیت و آموزش آنان توجه کند. آموزش و پرورش را با بنگاه کاریابی اشتباه نگیرید، مشکل اشتغال و جذب بیکاران باید در دستگاه‌های تولیدی آنهم با آموزش‌های حرفه‌ای باید اتفاق بیافتد.

نیاز آموزش و پرورش معلم حرفه‌ای، باسواد و متدین با هویت انقلابی است. تکیه‌گاه سند تحول بیش از همه به معلم کارآمد است. اگر از جذب تربیت و نگهداشت معلمان حرفه‌ای غفلت شود در آموزش و پرورش تمام اقدامات ابتر و ناتمام خواهد ماند.

مسئولان باید به جای انباشت و تحمیل نیروی انسانی به بهسازی و جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان و یا رشته‌های علوم تربیتی از سایر دانشگاه‌ها با رغبت‌ سنجی اقدام نمایند.

نمایندگان محترم به جای رضایت آنی برخی از داوطلبان به نتیجه نهایی و پی‌آمد مؤثر وکارآمد آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده توجه کنند. رضایت خانواده‌ها و آحاد مردم در این است که فرزندانشان خوب آموزش ببینند و تربیت شوند.

شعار آموزش و پرورش با کیفیت، آموزش و پرورش مترقی و متعالی که بتواند معارف دینی و مدنی را اشاعه دهد و حوزه اقتصاد، اجتماع و فرهنگ و سیاست را متأثر کند بدون توجه به «معلم» امکان‌پذیر نیست.

در سال‌های اخیر جذب نیروی انسانی از طُرق تحمیل قانونی نه تنها یک بار برای همیشه درهای ورودی نیروی انسانی غیرکیفی را نبسته است بلکه موجب تشویق بسیاری، برای ورود از این‌ درهای غیرمرتبط شده است و شعار از این ستون به آن ستون فرج است، را موجب شده است.

محمدیان با گلایه از صاحب‌ نفوذان در موضوع، درخواست کرد برای اصلاح مسیر غلط جذب همین امروز اقدام کنیم فردا دیر است اگر فرزندانمان را دوست می‌داریم، اگر به آینده کشور اهمیت می‌دهیم راه چاره به کارگیری افراد بدون شغل را در آموزش و پرورش از طریق معلمی جستجو نکنیم.

تاریخ خبر: 
چهارشنبه, 1 شهريور, 1396

نظرات

سلام
لطفا این مطلب را برای نمایندگان محترم مجلس بفرستید، تا از زبان یک کارشناس مطلب را بشنوند.

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.