کاریکاتوری اجرا کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جواب‌گو نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین‌ بهرام محمدیان صبح امروز در صبحگاه‌ اداری آموزش و پرورش استان کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری و هفته معلم اظهار داشت: بزرگداشت و ستایش معلم یک تشریفات نیست، بلکه نمادی برای یک جامعه است که مدیون بودن خود را به معلم نشان دهد.

وی افزود: روز معلم تنها روز تجلی است و هر روز را باید قدردان معلم به واسطه آموخته‌هایی که در اختیار ما قرار داده باشیم.

محمدیان عنوان کرد: تراز معرفتی و بلوغ فکری یک جامعه به میزان احترامی است، نسبت به معلم خودشان قائل می‌شوند و جامعه‌ای کرامت دارد و بالغ است که معلمانش تقدیس می‌شوند.

رئیس سازمان پژوهشی و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ما هیچ‌گاه شغل معلمی را با شغل‌های دیگر نمی‌سنجیدیم و با هزینه و منفعت ‌می‌دانستیم، معلم تمام برای جامعه خیر و خوبی است.

وی ابراز داشت: وجود معلم همانند خورشیدی است که بر همه می‌‌تابد و دور و نزدیک و کوچک و بزرگ نمی‌بیند، اما با وجود اقدامات انجام شده هنوز نتوانسته‌ایم منزلت و مرجعیت معلم را خوب معنا کنیم.

محمدیان تصریح کرد: طی سه سال اخیر تلاش‌های جدی برای ارتقا و جهش در مقام معلم شده و قصد دولت جمهوری اسلامی نیز همین است، اما زمانی کامل می‌شود که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بتواند در همه ابعاد اجرایی شود.

وی گفت: کاریکاتوری اجرا کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جواب‌گو نیست و کاری را به سرانجام نمی‌رساند، سند تحول مجموعه‌ای به هم پیوسته است که معلم، دانش‌آموز و کتاب را با هم دیده است.

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 13 ارديبهشت, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.