شرط اول دانشمند شدن، خوب فکر کردن است

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، محی‌الدین بهرام محمدیان در آستانه هفته پژوهش با حضور در کلاس درس تفکر و پژوهش کلاس ششم ابتدایی مدرسه دخترانه شهدای رسانه درباره تفکر درست و لزوم استفاده از تفکر و پژوهش در یادگیری با دانش‌آموزان به گفت‌وگو پرداخت.

معاون وزیر آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان گفت: همه شما می‌توانید دانشمند و فیلسوف باشید. حتما همگی با شخصیت های کارتونی مثل "پروفسور بالتازار" یا "ای کیوسان" آشنایی دارید. آیا می‌دانید چطور می‌شود مثل آنها شد؟ آیا می‌دانید ابوعلی سینا چطور فیلسوف شده؟ شرط اول دانشمند شدن خوب فکر کردن است. دیگر اینکه امروز حرفی نزنیم که فردا خلافش را بگوییم. کسانی که از یک مقدمه چند نتیجه می‌گیرند کسانی هستند که خوب فکر نکرده اند.

محمدیان در ادامه از دانش‌آموزان کلاس خواست پیشنهادهایشان را درخصوص هرچه پربارتر شدن درس تفکر و پژوهش مطرح کنند که تعدادی از دانش آموزان به ارائه نظرات خود پرداختند.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی سپس در جمع عده ای دیگر از دانش آموزان این مدرسه که در سالن نمایش فیلم مشغول تماشای یک فیلم آموزشی بودند حضور یافت.

وی ابتدا از دانش آموزان خواست واژه تفکر را تعریف کنند ؛ سپس در خصوص روش های پژوهش درست با آنها به تبادل نظر پرداخت.

محمدیان در پایان این دیدار از نمایشگاه آثار دست‌ساز دانش آموزان مدرسه شهدای رسانه بازدید کرد و با مدیر و نماینده معلمان این آموزشگاه درخصوص بعضی مشکلات مرتبط با حوزه سازمان پژوهش و تالیف کتاب‌های درسی به گفت و گو پرداخت.

به گزارش پانا، 22 تا 27 آذرماه هرسال به نام هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شده است که این هفته فرصت مناسبی برای توجه و تمرکز روی ابعاد مختلف امر پژوهش وفناوری در کشور فراهم می آورد.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
يكشنبه, 15 آذر, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.