لزوم تربیت پژوهشگر خوب در آموزش و پرورش/ آموزش پژوهشگری از دوران کودکی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در آیین شانزدهمین دوره معرفی و تقدیر از معلمان، مدیران، دانش‌آموزان، دانشجویان پژوهشگر و طرح‌های پژوهشی برگزیده در هفته پژوهش که امروز در سینما فلسطین تهران برگزار شد، با بیان اینکه شعار هفته پژوهش در آموزش و پرورش «پژوهش مبنای تصمیم‌گیری در آموزش و پرورش است»، اظهار داشت: یکی از مشکلات ما کاربست تحقیقات است؛ خوشحال هستم که شعار هفته پژوهش را مقام عالی وزارت تعیین کرده است و معنا و مفهوم آن این است که دیگران هم به آن ملزم باشند.

وی ادامه داد: پژوهش یک متاع و کالا است و هر متاع و کالایی باید مشتری داشته باشد؛ باید پژوهشگر خوب تربیت کنیم و تفکر پژوهشی را در جامعه ترویج دهیم؛ همچنین باید دانش‌آموزان را با فرهنگ پژوهش آشنا کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان گفت: اکتفا کردن به آنچه خود داریم هیچ مرکز پژوهشی را غنی و بی‌نیاز نمی‌کند و یقیناً نیازمند این هستیم که پژوهشگر خوب تربیت کنیم.

وی تصریح کرد: امروز دستگاه تعلیم و تربیت باید افراد را از کودکی با پژوهش آشنا کند و حلقه کارشناسی با حلقه پژوهش مرتبط شود و یقیناً باید همه تولیدات ما مبتنی بر تولیدات پژوهشی باشد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش، هیچ‌کس هیچ کاری نمی‌کند مگر خود آموزش و پرورش و تنها کارها با قیام خودمان انجام می‌شود.

وی خطاب به فرهنگیان پژوهشگر گفت: اگر سند تحول نیازمند پژوهش هست، باید خود شما این کار را انجام دهید؛ همکاران استانی با اولویت تقاضامحور و مشتری‌محور کار کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان تصریح کرد: نباید فرصت‌ها را ضایع کنیم و با منابع محدود باید کارهای اولویت‌دار انجام دهیم.

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 26 آذر, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.