کلاس درس باید مبتنی بر تحقیق و پژوهش باشد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، محمدیان، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی، ضمن تشریح جایگاه پژوهش در آموزش و پرورش اظهار داشت: معلمان ما در کنار آموزش روش های خود آموزی را یاد می دهند که دانش آموز را به کاوش، بحث و جستجو تشویق می کند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی ادامه داد: آن چه در درس ملی و رویکرد نظام تعلیم و تربیت دنبال می شود، شکوفایی و رسیدن به زندگی شایسته در ایران و حیات طیبه است.

وی جایگاه تحقیق در آموزش و پرورش را در سه دسته تقسیم بندی کرده و گفت: گروه اول در سطح کلان و ملی است و باید هر اقدام کلان، ملی و مؤثر باید مبتنی بر پژوهش و پژوهشی باشد.

وی ادامه داد: گروه دوم در عرصۀ معلمی است و کلاس پر بار با بارش فکری در سایۀ پژوهش و تحقیق عملی می شود؛ سومین گروه تشکل دانش آموزی تحقیق است که باید در آن همواره روش پژوهش به دانش آموزان داده شود.

محمدیان اضافه کرد: اقدام پژوهی سنگ بنای پژوهش در کلاس درس است و مهارت های گفتن، نوشتن، شنیدن و خواندن با پژوهش و تحقیق در مسیر مطلوب قرار می گیرد.پ

معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش، ضمن تقدیر از معلمان پژوهشگر و محقق گفت: ارتباط با خود، ارتباط با خلق، ارتباط با خلفت و ارتباط با خدا، باعث آموزش برای بهتر زیستن می شود.

شایان ذکر است، 50 درصد اقدام پژوهی کشور در دستان اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران است.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 23 آذر, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.