ترویج فرهنگ پژوهش در بین دانش‌آموزان از پایه اول ابتدایی

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان پژوهش‌گر برجسته سراسر کشور که در دبستان آرمینه مصلی‌نژاد منطقه 6 تهران برگزار شد با اشاره به اهمیت نقش پژوهش، اظهار داشت: موضوع پژوهش یکی از مسائل جدی در آموزش و پرورش است و همه موظف هستیم در تصمیمات خود پیوست پژوهشی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: معتقد هستیم فرهنگ پژوهش باید در آموزش و پرورش شکل بگیرد ضمن اینکه فرهنگ پژوهش به عنوان یک برنامه آموزشی و حوزه یادگیری ما است و از پایه اول ابتدایی سعی می‌شود فرهنگ پژوهش در بین دانش‌آموزان جاری شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش کلیدی معلمان در ترویج فرهنگ پژوهش در بین دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: معلمان ما مددکار فرهنگ پژوهش هستند البته فعالیت‌های پژوهشی در مدارس از جنس دانشگاهی نیست ضمن اینکه برگزاری جشنواره جابر‌بن‌حیان در دوره ابتدایی و جشنواره جوان خوارزمی در دوره متوسطه از جمله فعالیت‌های آموزش و پرورش در این خصوص است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان اضافه کرد: بخشی از فعالیت‌های پژوهشی دانش‌آموزان نیز در حوزه تجاری وارد می‌شود اما عمده هدف این است تا روحیه پژوهش و جستجوگری در دانش‌آموزان ایجاد شود.

وی افزود: امروز شاهد گسترش فعالیت‌های پژوهشی در مدارس هستیم و دانش‌آموزانی که امروز مورد تقدیر قرار می‌گیرند کسانی هستند که در پروسه پژوهشی فعالیت می‌کنند.

در این مراسم از21 دانش آموز برگزیده جشنواره پژوهش وفناوری شامل، 7 دانش آموز دوره ابتدایی، 7 دانش آموز دوره اول متوسطه و 7 دانش آموز دوره دوم متوسطه از سراسر کشور با اهدای لوح و جوایز تقدیر به عمل آمد.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 21 آذر, 1396

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.