کمبود پژوهشگر خوب یکی از موانع کارهای پژوهشی در آموزش و پرورش
به گفته وی، اکتفا کردن پژوهشگران تنها به پژوهشگاه آموزش و پرورش ما را غنی نمی کند بلکه باید تمامی پژوهشگران در یک تعامل دو سویه و مناسب تبادل افکار کنند.
محمدیان یکی از موانع کارهای پژوهشی آموزش و پرورش را نبود پژوهشگر خوب عنوان کرد و افزود: یکی دیگر از برنامه های ما که باید در دستور کار قرار بگیرد تربیت پژوهشگر و همچنین ترویج تفکر پژوهشی در جامعه است. باید از کودکی فرزندانمان را با فرهنگ پژوهش آشنا کرده و آنها در طول سالهای تحصیلی به کار پژوهش عادت کنند.
وی با بیان اینکه حلقه کارشناسی و حلقه پژوهشگران با یکدیگر در ارتباط هستند، توضیح داد: اعتباربخشی و ارزشیابی کتابهای درسی به تازگی در این سازمان آغاز شده است اما در ابتدای راه هستیم و باید کار را به گونه ای جلو ببریم که همه تولیدات و برنامه های تربیتی ما مبتنی بر دریافت های پژوهشی و ارزشیابی باشد.
معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سازمان پژوهش می بایست دو زیر نظام مهم را تدوین می کرد که یکی از آنها برنامه درسی ملی بود که تدوین آن به پایان رسیده است، در حال حاضر مشغول تدوین زیر نظام پژوهش و ارزشیابی هستیم تا این سند هم به تصویب رسد.
وی در پایان گفت: حمایت از پژوهشگران و اساتید یقینا باید در دستور کار ما قرار گیرد. به همین دلیل باید آیین نامه های جدید مرتبط با پژوهش و پژوهشگر را با توجه به نیازهای روز کشور تهیه و تدوین کنیم.
منبع خبر:
- 3948 مرتبه بازدید
نظرات
جهانگيري
27 آذر, 1392 - 23:35
لینک مستقیم
به نظر من پژوهش های سفارشی که
به نظر من پژوهش های سفارشی که بعد از اتخاذ تصمیم و اقدام، انجام و یا به عبارت درست تر ساخته میشوند ،چه فایده ای به کشور دارد؟!
Pages
نظر دهید