کمبود پژوهشگر خوب یکی از موانع کارهای پژوهشی در آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، محی‌الدین بهرام محمدیان صبح سه شنبه در مراسم آغاز هفته پژوهش که در سالن سینما فلسطین برگزار شد با بیان این مطلب، گفت: تحقیقات و پژوهش های آموزش و پرورش باید مشتری مدار باشد تا مخاطب را جذب کند. ما اگر می‌خواهیم پژوهش هایمان مفید و اثرگذار در حوزه تعلیم و تربیت باشد باید از همین امروز برنامه ریزیهای لازم را بر اساس برنامه ششم توسعه آغاز کنیم.

به گفته وی، اکتفا کردن پژوهشگران تنها به پژوهشگاه آموزش و پرورش ما را غنی نمی کند بلکه باید تمامی پژوهشگران در یک تعامل دو سویه و مناسب تبادل افکار کنند.

محمدیان یکی از موانع کارهای پژوهشی آموزش و پرورش را نبود پژوهشگر خوب عنوان کرد و افزود: یکی دیگر از برنامه های ما که باید در دستور کار قرار بگیرد تربیت پژوهشگر و همچنین ترویج تفکر پژوهشی در جامعه است. باید از کودکی فرزندانمان را با فرهنگ پژوهش آشنا کرده و آنها در طول سالهای تحصیلی به کار پژوهش عادت کنند.

وی با بیان اینکه حلقه کارشناسی و حلقه پژوهشگران با یکدیگر در ارتباط هستند، توضیح داد: اعتباربخشی و ارزشیابی کتابهای درسی به تازگی در این سازمان آغاز شده است اما در ابتدای راه هستیم و باید کار را به گونه ای جلو ببریم که همه تولیدات و برنامه های تربیتی ما مبتنی بر دریافت های پژوهشی و ارزشیابی باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سازمان پژوهش می بایست دو زیر نظام مهم را تدوین می کرد که یکی از آنها برنامه درسی ملی بود که تدوین آن به پایان رسیده است، در حال حاضر مشغول تدوین زیر نظام پژوهش و ارزشیابی هستیم تا این سند هم به تصویب رسد.

وی در پایان گفت: حمایت از پژوهشگران و اساتید یقینا باید در دستور کار ما قرار گیرد. به همین دلیل باید آیین نامه های جدید مرتبط با پژوهش و پژوهشگر را با توجه به نیازهای روز کشور تهیه و تدوین کنیم.

منبع خبر:

تاریخ خبر: 
سه شنبه, 26 آذر, 1392

نظرات

به نظر من پژوهش های سفارشی که بعد از اتخاذ تصمیم و اقدام، انجام و یا به عبارت درست تر ساخته میشوند ،چه فایده ای به کشور دارد؟!

Pages

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.