ثمرات تربیتی در بستر فرهنگ و بر پایه پژوهش دست یافتنی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکترمحی الدین بهرام محمدیان، صبح امروز در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر شهرستان های تهران که در سالن اجتماعات ولیعصر (عج) میدان نماز شهر ری برگزار گردید اظهار داشت: هفته پژوهش فرصتی برای تجلیل و تقدیر از کسانی است که در ساخت شخصیت و رفتار افراد اثرگذارند.

وی با اشاره به ضرورت صحت و دقت اطلاعات گردآوری شده و تحلیل آن افزود: بر اساس رهنمودهای سند تحول، نظام آموزشی مبتنی بر پژوهش در بستر فرهنگ می خواهد ثمرات تربیتی ایجاد نماید.

معاون پژوهشی وزیر با بیان اینکه وظیفه معلم تنها انتقال دانش نیست، بلکه باید تفکر صحیح، تحلیل منطقی، خردورزی و روش های خودآموز را نیز آموزش دهد اضافه کرد: تربیت یعنی شکوفایی فطرت خدادادی که در برنامه درسی ملی نیز مورد توجه قرار گرفته تا دانش آموزان بتوانند به مراتبی از حیات طیبه دست یابند. حیات طیبه یعنی زندگی شایسته هر ایرانی، زندگی شایسته و بایسته ایرانی موحد است. زیست انسان یعنی حیاتی که مبتنی بر فطرت است. فطرت توحیدی از ما دانش آموزان خردورز طلب می کند. اقناع ذهنی همراه با آرامش در کنار عقلانیت به ایمانی نیاز دارد که در سایه آن تسکین یابد.

وی افزود براین اساس بر 5 عنصرِ نفس، ایمان، علم، عمل و اخلاق در رابطه با 4 عرصه رابطه با خود، رابطه با خلق، رابطه با خلقت و رابطه با خالق تاکید شده که در 11 حوزه یادگیری تبلور می یابد.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 23 آذر, 1394

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.