پژوهش و تحقیق باید ضابطه مند باشد

به گزارش خبرنگار پانا ،حجت الاسلام و المسلمین بهرام محمدیان در همایش تقدیر از معلمان پژوهنده شهرستان های استان تهران که در شهریار برگزار شد، اظهار کرد: تحول بنیادین در آموزش و پرورش یکی از راههای دستیابی به یکی از اصول اسلام که حیات طیبه است به شمار می رود .
وی افزود : فرهنگ غرب حیات انسان را در همین زندگی دنیوی خلاصه می کند و انسان را در قالب موجودی فنا پذیر می شناسد در حالیکه در دین مبین اسلام انسان موجودی باقی است که روح ان بسیار با اهمیت تر از جسم آن است .
محمدیان گفت : از این رو توجه به حیات طیبه و اموزش روح از جمله اقدامات ضروری است که آموزش و پرورشسرلوحه کار خود قرار داده است .
ایشان با بیان اینکه ،تحقیق و پژوهش از جمله ابزار های مهم در راه تربیت و پرورش روح و شاکله وجود آموزش است ،خاطرنشان کرد : با این وجود نمیوان هر نوع تحقیق یا پرسشنامه پر شده ای را پژوهش نامید بلکه پژوهش باید ضابطه مند و قاعده مند باشد و مبنای هر پژوهشی تفکر صحیح قرار بگیرد.
معاون وزیرآموزش و پرورش همچنین از چاپ مقالات برتر معلمان پژوهنده توسط انتشارات مدرسه خبر داد و گفت : این مقالات توسط انتشارات مدرسه چاپ شده و درآمد های مالی آن به صاحبان مقالات اعطا می شود .
در بخش دیگری از این مراسم ،مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران نیز ،ضمن تبریک هفته پژوهش اظهار کرد : وظیفه اصلی آموزش و پرورش و معلمان و مربیان تحقیق و پژوهش است .
علیرضا کمرئی تاکید کرد :یکی از روشهای علمی وقابل استناد در دانش امروز ،روش تحقیق و پژوهش است که طی چند سال گذشته معلمان با استقبال خوبی از این روش تحقیق و پژوهش های خود را درزمینه های مختلف آموزشی و تربیتی آغاز کرده اند .
وی تصریح نمود : معلم نباید در کلاس درس خود منزوی باشد بلکه باید با بروز واقعیات کلاس خود و تحقیق در زمینه حل مشکلات و به روز سازی دانش خود و درو ریختن باور های کلیشه ای، آموزشی پر بارتر برای دانش آموزانش فراهم سازد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار نیز ، در سخنانی هفته پژوهش را نقطه عطفی در سال تحصیلی جاری دانست که میتواند نشان از سال تحصیلی پر بار باشد .
علی ذبیحی با اشاره به اینکه ایران خواستگاه علم و دانشپذیری است ،تاکید کرد : در کشور ما فرهنگ علمی با فرهنگ دینی عجین شده است که این امر باید کیفیت بخشی در عرصه آموزش را به دنبال داشته باشد .
وی افزود : یکی از راههای رسیدن به کیفیت آموزشی و سرعت دهی به حرکت علمی کشور توجه به پژوهش است که امیدوارم همه فرهنگیان و معلمان کشور هفته پژوهش را سر آغازی بر پژوهش های مفید ،علمی و سازنده خود قرار دهند .
گفتنی است ، در این برنامه 2 نفر از پژوهشگران برتر به تشریح اقدام پژوهی خود پرداخته و در پایان همایش ،از پژوهندگان برتر تقدیر و تشکر به عمل آمد .

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
پنجشنبه, 20 آذر, 1393

نظرات

آقای دکتر محمدیان واقعا معلمان شما را به عنوان یک عالم دینی و صاحب نظر دو ست دارند و به شما احترام قائل اند اما از شما انتظار داریم به فکر تربیت معلمان آینده باشید ،معلم پژوهنده باید به صورت پژوهنده تربیت شود.

Pages

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.