فعال‌سازی کرسی‌های نظریه‌پردازی در علوم تربیتی و روش‌های تعلیم و تربیت

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، محمدیان در حاشیه مراسم هفته پژوهش اظهار کرد: استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود برای گسترش فرهنگ تفکر و پژوهش در میان مدیران و مربیان گام نخستین برای نهادینه کردن امر پژوهش است. البته در تکمیل این کار باید علاوه بر تأمین پژوهشگران حرفه‌ای باید نسبت به تربیت پژوهشگر مورد نیاز تعلیم و تربیت رسمی عمومی و حمایت از آنان برنامه‌ریزی کرد.

وی همچنین به ضرورت تدوین نظام جامع حمایت از پژوهشگران در حوزه آموزش و پرورش اشاره و نسبت به هدایت موضوعات و اهداف پژوهشی در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تأکید نمود.

معاون پژوهشی وزیر ضمن تأکید بر تجدید نظر در ساختار و سامانه‌های پژوهش، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش یکی از ضرورت‌های کار پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش را فعال‌سازی کرسی‌های نظریه‌پردازی در علوم تربیتی و روش‌های تعلیم و تربیت و فراهم آوردن کاربست یافته‌های جدید دانست.

رئیس ستاد برگزاری هفته پژوهش اضافه کرد، دوره انجام پژوهش برای پژوهش برای تأمین لذت فردی و یا کسب درآمد شخصی سپری شده است. باید پژوهش‌های نظام آموزشی در یک چرخة پژوهش، آموزش و تدوین محتوا برای ایجاد عرصه‌های نوآورانه و خلاقیت در مدارس و پشتیبانی از معلم و دانش‌آموز سامان‌دهی شود.

کلیدواژه:

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 24 آذر, 1393

نظرات

آموزش و پرورش با معلم تحول پیدا می کند ، دانشگاه فرهنگیان را دریابید تا معلم در تراز جمهوری اسلامی و افق چشم انداز سند تحول تربیت کند و بجای شعار دادن به ارتقاء کیفیت نظام آموزشی وتربیت معلم بپردازید.

Pages

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.