فیلم رشد برای گیشه ساخته نمی‌شود/ تولید بسته آموزشی تکلیفی برای آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی امشب در مراسم اختتامیه چهل و سومین جشنواره فیلم رشد اظهار داشت: فرهنگ تحول‌خواهی در آموزش و پرورش نهادینه شده است و همکاران اجازه توقف قطار تحول را نمی‌دهند.

وی افزود: امروز نگران نیستیم که جشنواره فیلم‌های آموزشی و تربیتی رشد در درون مدرسه نفوذ داشته باشد؛ در جشنواره 35 و 36 همه ما به این هدف متوقف بودیم که فیلم‌های خوب را شناسایی، معرفی و از آنها قدردانی کنیم و سوال جدی این بود که بعد از آنچه؟ امروز جشنواره فیلم‌های آموزشی دیگر در سالن سینما محصور نمی‌ماند بلکه به درون مدرسه راه پیدا می‌کند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی عنوان کرد: معلمان و دانش‌آموزان فیلمساز شده‌اند و افرادی که در این عرصه حضور می‌یابند فیلم را برای گیشه نمی‌سازند بلکه آن را برای رشد و تعالی انسانها تهیه می‌کنند.

محمدیان با اشاره به اینکه تولید بسته آموزشی براساس سند تحول بنیادین مورد توجه است، گفت: در این سند یکی از راهکارهایی که تکلیف شده است متنوع بودن رسانه‌های آموزشی و فضای یاددهی و یادگیری است و تعلیم و تربیت تنها محصور کلاس درس نیست بلکه فضای عمومی مدرسه، کتابخانه، کارگاه، فضای بیرون و محیط مجازی می‌تواند محیط یاددهی و یادگیری باشد.

وی عنوان کرد: از جشنواره 41 به بعد گنجینه فیلم‌های آموزشی و تربیتی رشد را بارگذاری کردیم به گونه‌ای که معلم از داخل کلاس فیلم‌های آموزشی را برای دانش‌آموزان به نمایش می‌گذارد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بیان کرد: سال گذشته به منظور حفظ استقلال عمومی کشور جشنواره فیلم رشد را در ابوموسی برگزار کردیم و امسال با تاکید بر هویت اسلامی، ایرانی و قومی دانش‌آموزان این جشنواره را علاوه بر خلیج‌فارس در سواحل دریای عمان نیز برگزار کردیم.

تاریخ خبر: 
جمعه, 10 آبان, 1392

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.