جشنواره بین‌المللی فیلم رشد فرصتی است برای شناسایی ظرفیت‌ها

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، محی الدین بهرام محمدیان با ارسال پیامی رسمی به چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد بر نقش فیلم آموزشی در نظام تعلیم و تربیت کشور تاکید کرد. متن پیام به شرح زیر است:

هوالمصور

هنر، به منزله دمیدن روح تعهد در ضمیر انسان‌ها، همواره در فرهنگ غنی و بالنده اسلامی و ایرانی از جایگاهی منیع و مقامی رفیع برخوردار بوده است. هنر متعالی و والا یعنی هنر دیدن جمال و زیبایی در اوج سختی و حزن، آنگونه که در سخت‌ترین روز تاریخ بشری که هیچ روزی مانند آن نبوده و نخواهد بود چیزی جز زیبایی و عزت به چشم یک انسان تربیت یافته مکتب وحی، همچون زینب کبری (س) که این ایام متعلق به این بانوی کبریایی است، نیاید. در این بین، هنر هفتم، به عنوان فانوس خیال و عصاره تمامی هنرها، در مقام رسانه ای پرنفوذ و عمیقا تاثیرگذار، اهمیتی مضاعف و نقشی انکارناپذیر می‌یابد.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی رشد، به عنوان نمادی برخاسته از بطن نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی، از دیرباز به عنوان بستری مناسب برای پرورش و شکوفا نمودن استعدادهای فیلمسازان متعهد کشورمان و معرفی آثار ارزنده بین المللی در زمینه فیلم‌های آموزشی و تربیتی عمل نموده و اکنون که در آستانه برگزاری چهل و ششمین دوره این جشن وزین فرهنگی و تربیتی قرار داریم، شایسته است نگاهی به مسیر پیموده شده و افق های پیش رو داشته باشیم.

در طول چهل و پنج دوره پیشین برگزاری این جشنواره سترگ بین‌المللی، آثار ارزشمند بسیاری به ویژه از فیلمسازان فرهنگی و دانش‌آموزان عزیز کشورمان مورد حمایت و تقدیر قرار گرفت و بستری برای رشد و نمو یک فرهنگ سینمایی غنی فراهم آمد و جشنواره بین‌المللی فیلم رشد در عرصه بین‌المللی نیز جایگاهی سزاوار احترام و توجه یافت.

در سالیان اخیر و با تقویت رویکرد بسته آموزشی به منظور تحقق اهداف کلان برنامه درسی ملی، نقش رسانه‌های آموزشی به‌ویژه فیلم و آثار نمایشی در قالب‌های متنوع داستانی، مستند و پویانمایی، بیش از پیش مورد توجه نظام تعلیم و تربیت قرار گرفته است و در همین راستا جشنواره بین‌المللی فیلم رشد فرصتی است مغتنم برای شناسایی ظرفیت‌های بالقوه و به ظهور رساندن توانمندی‌های ملی و بین‌المللی در این زمینه.

امیدوارم برگزاری چهل و ششمین دوره از این ضیافت نور و تصویر، گامی محکم و پربار در پیمودن این مسیر متعالی و ارزشمند بوده و برآیند آثار به نمایش درآمده در این دوره از جشنواره، تصویری زیبا و دلنشین از توانمندی‌های میهن عزیزمان در عرصه تعلیم و تربیت و فرهنگ و آموزش فراروی آینده سازان ایران اسلامی بگشاید. (ان‌شاء‌الله تعالی)

محی‌الدین بهرام محمدیان
معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی

تاریخ خبر: 
دوشنبه, 17 آبان, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.