«زندگی آزاد توأم با آگاهی برای نسل آینده» هدف جشنواره بین المللی فیلم رشد است

به گزارش خبرنگار ‌آموزش و پرورش خبرگزاری فارس،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین محی الدین بهرام محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه چهل و ششمین جشنواره بین المللی فیلم رشد که عصر امروز در مدرسه دارالفنون تهران برگزار شد، اظهار داشت: هنر، زیبایی های موجود در زندگی را به تصویر می‌کشد و خداوند زیباست و زیبایی را دوست دارد و افرادی که زیبایی‌ها را بازتاب می‌دهند در مسیر اراده الهی قرار دارند.

وی وظیفه نظام تعلیم و تربیت را فراهم نمودن فرصت برای دستیابی به مراتبی از حیات طیبه دانست و تصریح کرد: زیستی شایسته هر فرد از افراد کشور، زندگی عزتمندانه،‌ شرافتمندانه زیستی آشتی جویانه با طبیعت و احساس بندگی کردن از مراتب حیات طیبه است و آموزش و پرورش وظیفه دارد دانش آموزان را در چنین موقعیت‌هایی مدد بسازد و دانش آموز در خلق و درک موقعیت جدید زندگی، خود را سامان دهد.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش تنوع بخشیدن به امر یاددهی و یادگیری را مورد تاکید قرار داد و افزود: نظام آموزش و پرورش علاوه بر کتب درسی باید از سایر رسانه‌ها همچون هنر یاری جوید و فیلم‌های آموزشی و پژوهشی کمک شایانی به تحقق این امر می‌کند.

حجت الاسلام والمسملین محمدیان با بیان اینکه فیلم های آموزشی و پژوهشی جشنواره فیلم رشد با آنچه در چارچوب صنعت فیلم تعریف می‌شوند، تطابق دارند و همچنین از پاکدامنی،‌ شرافت و صمیمیت برخوردار هستند، تصریح کرد: فیلم هایی که برای کودکان و نوجوانان ساخته می‌شود نباید از جنس فیلم خشونت و جنگ باشد بلکه فیلم پایداری و پاسداری از حریم و ارزش‌های انسانی است.

وی ادامه داد: در فیلم‌های آ‌موزشی و تربیتی راه‌های مقابله با جنگ،‌ خشونت و فقر آموزش داده می‌شود و فیلم های جشنواره رشد همزیستی مسالمت آمیز در دنیا را یادآور می‌شود.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جنگ و خونریزی در نقاط مختلف جهان اظهار داشت: ارتقای سطح سواد و آگاهی برای کودکان و نوجوانان از وظایف جشنواره بین المللی فیلم رشد است و شرکت افرادی که تحقق این امر و نیز صلح و آرامش در دنیا را آرزو دارند مورد ارج قرار می‌دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان دفاع از همه ارزش‌های انسانی در تمام دنیا را از اهداف جشنواره رشد برشمرد و افزود: زندگی آزاد توأم با آگاهی برای نسل آینده و استقلال ملت‌ها موضوعی است که در این جشنواره به دنبال آن هستیم.

وی ادامه داد: برای تمام کودکان و نوجوانان دنیا آموزش بدون جنگ و خونریزی مسئلت می کنیم و متاسفانه شاهد هستیم در اکثر نقاط دنیا همچون عراق،‌ یمن،‌ سوریه و افغانستان دانش آموزان در کلاس‌های درس مورد بمباران قرار می‌گیرند و قربانی آتش جنگ افروزی قدرتمندان و نیز فروش سلاح توسط کمپانی‌های اسلحه سازی قرار می‌گیرند.

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با درخواست از تمام افرادی که در رسانه قرار دارند و نیز اهل قلم می‌باشند، گفت: باید تمام اقدامات جنایتکاران در دنیا محکوم شود و تمام کودکان از زندگی توأم با صلح، آشتی و دوستی لذت ببرند.

به گزارش فارس،‌ چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد و پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی دانش آموزان و فرهنگیان فیلم ساز و دومین جشنواره دانشجویان و معلمان فیلمساز از 14 لغایت 21 آبان ماه در تهران و همزمان در شهرستان های استان تهران،‌سمنان،‌گیلان،‌فارس و هرمزگان برگزار می‌شود.

تاریخ خبر: 
شنبه, 15 آبان, 1395

نظر دهید

Plain text

  • Allowed HTML tags: <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
Image CAPTCHA
شناسه امنیتی داخل تصویر را وارد کنید.